Etapele Programului “Rabla” în Gorj

519

programul rablaAnul trecut, în 2008, au fost casate prin programul „Rabla” circa 16.000 de autovehicule vechi, cu o primă de casare de 3.000 lei pentru fiecare maşină. Se pare că în acest an, statisticile au scăzut, chiar dacă…

Ministerul Mediului a lăsat-o mai moale cu regulile.

În primele două etape ale Programului de Înnoire a Parcului Auto („Rabla”) desfăşurate, în judeţul Gorj au fost casate 396 de maşini. De la începutul celei de a treia etape, adică începând cu 1 septembrie a.c., au mai fost casate 14 maşini. Cei trei agenţi colectori autorizaţi în judeţul nostru sunt : SC Fer Crist Impex SRL, REMAT şi SC Electrica SA Bucureşti AISE.
Un număr de 128 de producători, importatori de autoturisme şi distribuitori autorizaţi ai acestora au fost validaţi la începutul acestei luni pentru etapa a III-a de desfăşurare a Programului de stimulare a Înnoirii Parcului Auto naţional. Comitetul Director al Administraţiei Fondului pentru Mediu s-a întrunit la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) pentru a aproba lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi ai acestora, care vor participa în cea de-a III-a etapă a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, în perioada 1 septembrie – 11 decembrie 2009.
Statistici îmbucurătoare
Un număr de 28.529 de autoturisme vor fi disponibile pentru etapa a treia acestui program, suma totală alocată de Fondul pentru Mediu în această a treia etapă fiind de 108.410.200 RON. În vederea implementării acestui program a fost alocată suma de 190 milioane lei, pentru scoaterea din uz a unui număr de 50.000 autoturisme.
În a doua etapă a programului “Rabla”, care s-a desfăşurat în intervalul 01 iunie – 31 august 2009, au fost scoase din uz 9.649 autoturisme, suma distribuită fiind de de 36.666.200 lei.
În etapa a III-a, au rămas în program numai producătorii, importatorii de autoturisme şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora, care au utilizat cel puţin 80% din suma contractată anterior. “Ne dorim ca multe persoane să intre în acest program pentru un aer mai curat. În plus, maşinile Euro 4, 5, 6 sunt mult mai performante, fiind un atu pentru şoferi” , ne-a declarat Gheorghe Fometescu, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Gorj.
Modificări “de criză”- bonuri valorice
Principalele modificări aduse vizează extinderea programului şi la persoanele juridice şi introducerea posibilităţii achiziţionării unui autovehicul nou pe baza de tichete valorice, a căror valoare nominală va fi echivalentul primei de casare. Solicitantul, persoană fizică sau juridică, poate cumula maxim trei tichete valorice pentru achiziţionarea unui singur autovehicul nou. Tichetul valoric se va obţine de către proprietarul unui autovehicul mai vechi de 10 ani, care este înmatriculat în România înainte de 31 decembrie 2006, şi care a predat autovehiculul uzat spre casare unui operator economic autorizat, obţinând în acest sens un certificat de distrugere. “Tichetele valorice sunt destinate exclusiv cofinanţării achiziţiei unui autovehicul nou, putându-se utiliza în acest scop contravaloarea cumulată a unui număr de maxim 3 tichete valorice. Deţinătorul tichetului valoric poate fi altul decât proprietarul autovehiculului predat spre casare”, a completat Fometescu. Pentru persoanele juridice, tichetele valorice se eliberează distinct de cele pentru persoane fizice, iar utilizarea acestora se face numai în scopul achiziţionării de autovehicule noi pentru persoane juridice. Acelaşi regim se aplică şi persoanelor fizice.
Continuă şi în 2010
“Atât în Gorj, cât şi în restul teritoriului ţării, începând cu 1 ianuarie 2010 se instituie acest program care se va adresa atât persoanelor fizice cât şi juridice care doresc să achiziţioneze o maşină agricolă în schimbul scoaterii din circulaţie a unui vehicul mai vechi de 10 ani”, a mai menţionat directorul APM Gorj. În cadrul acestui program, Ministerul Mediului propune acordarea unei prime de casare de 17.000 lei, dar care să nu depăşească 50% din preţul de achiziţie al vehiculului nou, ce urmează a fi achiziţionat, în cazul persoanelor fizice, şi 40% în cazul celor juridice.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here