Noul director general adjunct al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj și-a început în forță activitatea. Lucian Zălog are convingerea că va face față cu brio provocărilor acestei funcții. Acesta spune că beneficiarii reprezintă principala prioritate a actualei echipe manageriale a DGASPC Gorj.
Reporter: De cât timp lucrați în cadrul DGASPC Gorj?
Lucian Zălog: Lucrez în Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului de peste 12 ani, mai exact din aprilie 2005.
Reporter: Cum ați evoluat în cadrul instituției?
Lucian Zălog: În anul 2005, în urma unui concurs, m-am angajat ca și consilier juridic în cadrul Serviciului Juridic și Contencios din cadrul Direcției. Ulterior, mai exact din 01.12.2013, dată fiind o reorganizare din cadrul instituției, postul meu de consilier juridic a fost mutat în cadrul Serviciului Adopții și Postadopții, unde am îndeplinit activitatea juridică în special în ceea ce privește problematica adopțiilor, urmând ca în completare să desfășor activitatea pe alte problematici ale Direcției.
Reporter: Recent ați fost numit director adjunct al DGASPC Gorj. Veți face față acestei provocări?
Lucian Zălog: Este o provocare și sper să îi fac față bine, pentru că în cei peste 12 ani de când lucrez în cadrul instituției am reușit să cunosc activitatea direcției, urmând ca în perioada imediat următoare să aprofundez aceste probleme care pot exista în interior, prin discuții și colaborare cu colegii; încerc să îi fac să înțeleagă că trebuie să formăm o echipă bună.
Reporter: Cum au privit colegii această numire?
Lucian Zălog: Sincer, cel puțin în fața mea s-au bucurat. Sper să colaborăm bine în continuare.
Reporter: Ați reușit să vă întâlniți cu șefii de centre?
Lucian Zălog: În mare parte, da, am avut discuții și le-am comunicat că oricând au ușa deschisă la mine cu orice problemă.
Reporter: Ați reușit să vă deplasați în toate centrele din subordinea DGASPC Gorj?
Lucian Zălog: Nu am avut timp în aceste două-trei zile, de când am fost numit director, centrele noastre fiind dispersate în tot județul: Târgu-Cărbunești, Suseni, Dobrița, Novaci, Motru, Rovinari, însă cu siguranță am să o fac; telefonic le-am comunicat șefilor de centre să își pregătească o situație cu problemele pe care le întâmpină în centre, astfel încât să putem să le discutăm și să facem o analiză în vederea rezolvării lor.
Reporter: Activitatea directorului general adjunct este una complexă, uneori fiind nevoie să fiți prezent chiar și seara, sau în timpul liber. Aveți disponibilitatea necesară în acest sens?
Lucian Zălog: Acesta a fost unul dintre criteriile care mi s-au pus în vedere când am acceptat această funcție. L-am analizat foarte bine și nu se pune problema să nu am disponibilitate.
Reporter: Familia cum a reacționat?
Lucian Zălog: Am avut și acordul familiei și mi-au promis că am sprijinul lor și sper să îl am în continuare. Îmi doresc să îndeplinesc cu brio și funcția de director și să fiu și un soț și tată bun.
Reporter: De ce ar mai fi nevoie pentru rezolvarea problemelor Asistenței Sociale?
Lucian Zălog: Venind în special din domeniul adopțiilor, eu am sesizat o necorelare între protecția și promovarea drepturilor copilului și a adopției, neconcordanțe pe care la vremea respectivă, mai exact în urmă cu un an, le-am semnalat la nivelul comisiei formate la București, în vederea simplificării procedurilor, dar nu s-a rezolvat.
Reporter: Delincvența juvenilă este o problemă națională. Ce s-ar putea face pentru rezolvarea ei?
Lucian Zălog: Din discuțiile cu colegii din țară, am constatat și o creștere a delincvenței juvenile. Cred că în viitor se va pune problema de a avea o structură rezidențială și în acest domeniu, pentru că la ora actuală nu avem.
Reporter: Ce ar presupune acest serviciu?
Lucian Zălog: Serviciul există, dar va trebui înființată o structură rezidențială unde copiii să beneficieze de o măsură de protecție, având în vedere specificul delincvenței juvenile.
Reporter: Cu directorul general cum vă înțelegeți?
Lucian Zălog: Cu domnul Laurențiu Diaconescu am colaborat și colaborez foarte bine, având în vedere că în trecut a mai ocupat funcții de conducere care intrau în directă relaționare cu Serviciul juridic și contencios. Sper să colaborăm foarte bine în continuare. Țin să îi mulțumesc pentru încrederea pe care mi-a acordat-o, propunându-mă pentru acest post. De asemenea, vreau să îi mulțumesc pe această cale și domnului Cosmin Popescu, președintele Consiliului Județean Gorj, pentru că a acceptat și a îmbrățișat propunerea domnului Diaconescu. Sper să facem treabă bună și DGASPC să evolueze în direcția potrivită! Voi face tot ceea ce ține de mine pentru a dezvolta Direcția, a aduce elemente noi în domeniul Asistenței Sociale.
Reporter: Cum este atmosfera actuală în Direcție?
Lucian Zălog: Atmosfera este una bună, angajații punându-și mari speranțe în actuala conducere. Vrem ca activitatea în unitate să se desfășoare într-un climat lipsit de tensiune, iar colegii să-și realizeze atribuțiile din fișa postului.
Reporter: Se apropie sezonul rece. Spuneți-ne dacă au fost luate toate măsurile pentru a nu exista probleme în centre?
Lucian Zălog: Sigur că da! Beneficiarii sunt principala noastră prioritate în actul managerial. Știu că nu sunt probleme, avem combustibil și avem în derulare licitația pentru lemne.
Reporter: Despre hrana beneficiarilor ce ne puteți spune?
Lucian Zălog: Cea mai mare parte a acestor servicii sunt externalizate de mult timp și nu sunt probleme în privința hranei.
Reporter: Veți organiza evenimente specifice sărbătorilor?
Lucian Zălog: Sigur că da, DGASPC Gorj, în fiecare an a organizat și va organiza astfel de activități, care să introducă beneficiarii noștri în spiritul sărbătorilor de iarnă exact ca în sânul unei familii.