Ceferistul Ştrat de la Copăcioasa şi-a luat sancţiunea primită ilegal, în mormânt

594

Florin Ştrat, mutat disciplinar în 2008 de la staţia CFR Târgu-Jiu la halta de mişcare Copăcioasa, pe motiv că a fost implicat în incidentul privind trenul care transporta apă minerală pentru Preşedinţie, a decedat sâmbătă în urma unui cancer nemilos la plămâni. În vârstă de 50 de ani, angajatul CFR şi-a ispăşit pedeapsa incorectă, în ultimii patru ani, al cincilea petrecându-l mai mult în spital, nemaiavând timp să-şi facă dreptatea de care colegul lui, Cristinel Gârlea, a beneficiat.

Omul, istovit de boală, a renunţat să-şi facă dreptate neluând exemplul colegului său care s-a reabilitat profesional, din cauza stării proaste de sănătate care i s-a agravat în anii petrecuţi la halta de la Copăcioasa. Dacă Gârlea şi-a învins superiorii reîntorcându-se după cinci ani de procese la fostul loc de muncă de la Târgu-Jiu, Florin Ştrat, aflat în aceeaşi situaţie, nu a mai apucat să vadă că justiţia i-ar fi făcut şi lui dreptate. A decedat lăsând în urmă familia îndoliată şi şase copii la Târgu-Jiu, salariul diminuat atunci cu patru clase de salarizare fiindu-i nefolositor pentru tratamentele îndelungi şi dureroase pe care le-a suportat în ultimii ani de viaţă. “Sincer, îmi pare rău de Florin şi sunt alături de familia îndoliată. Aş fi vrut ca şi el să fi putut să beneficieze de reintegrarea pe funcţia şi locul de muncă, avute în Staţia CFR Târgu-Jiu, ca impiegat de mişcare. Asta după peste 20 de ani de muncă prestată pentru CFR. Boala l-a oprit să lupte alături de mine pentru a i se face dreptate, murind sancţionat disciplinar pentru o faptă pe care instanţa a considerat-o drept corectă şi nu ilegală cum au crezut superiorii care ne-au sancţionat abuziv pe amândoi”, a declarat Cristinel Gârlea.

Dreptate cu porţia
Reamintim că impiegaţii Ştrat şi Gârlea au fost traşi la răspundere în 2008 şi mutaţi disciplinar cu locul de muncă departe de casă pentru că au încercat să oprească în staţia Târgu-Jiu un tren particular care transporta apă minerală pentru Preşedinţie, deoarece trenul avea în compunere un vagon defect, având cârligul de tracţiune rupt şi nesemnalizat instrucţional. Superiorii le-au cerut ambilor impiegaţi să lase trenul să plece şi în aceste condiţii, dar cei doi au spus nu, gândindu-se la siguranţa feroviară în acelaşi timp respectând instrucţiile de serviciu. Au răspuns cu locul de muncă pentru “încăpăţânarea” lor de a respecta legea, iar Ştrat şi cu viaţa, el murind, la finalul săptămânii trecute, sancţionat fiind, deşi ar fi fost uşor să deschidă un proces celor de la CFR, şi să dea exemplu că instanţa i-a dat dreptate colegului său aflat într-o situaţie similară.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here