Servicii, reclamate la CJPC Gorj

365

În luna iulie, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj, s-au depus 14 sesizări. Cele mai frecvente nemulţumiri ale gorjenilor se referă, în primul rând, la serviciile de televiziune prin cablu, internet sau telefonie fixă/mobilă. De asemenea şi la servicii financiare.

Consumatorii gorjeni nu se dau înapoi când vine vorba de a reclama agenţii economici care le încalcă drepturile. “Au fost înregistrate şi soluţionate un număr de 14 sesizări din partea consumatorilor, petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Urmare a cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor precum şi reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficienţe, precum şi de sancţionare a operatorilor economici. S-au verificat mai mulţi operatori economici iar 95 dintre aceştia au fost sancţionaţi contravenţional, dintre care un număr de 68 cu amenzi în valoare totală de 85.450 lei.”, a declarat Daniela Michi, comisar-şef al CJPC Gorj.

Abateri înregistrate de operatorii economici
Exemple de abateri constatate de către comisari au fost: neafişarea denumirii operatorului economic la locul de desfăşurare a activităţii; comercializarea produselor alimentare fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale. Totodată nerespectarea condiţiilor în cadrul termenului de garanţie; neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori. Un alt aspect depistat a fost lipsa traducerii în limba română a informaţilor cu privire la caracteristicile produselor, dar şi asupra utilizării produselor. Au existat cazuri în care spaţiul interzis fumatului nu avea indicatoare de avertizare.

Peste 150 de acţiuni de control
Pe parcursul lunii iulie, activitatea CJPC Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 151 acţiuni de control. Acţiunile tematice de control s-au desfăşurat în conformitate cu Programul privind tematicile de control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor precum şi în conformitate cu Planul Propriu al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj privind tematicile de control, fiind efectuate verificări cu privire la comercializarea şi depozitarea produselor alimentare perisabile; comercializarea ochelarilor de soare; prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot. De asemenea calitatea, condiţiile de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în chioşcurile şi unităţile de alimentaţie publică din incinta ştrandurilor, piscinelor; comercializarea produselor cosmetice de protecţie solară (“pentru băi de soare” sau “pentru plajă”) şi a autobronzantelor (“pentru bronzare fără soare” sau “sunless”) ; comercializarea produselor şi prestarea serviciilor în cadrul târgurilor şi bâlciurilor sau a evenimentelor organizate cu ocazia sărbătoririi zilelor oraşelor.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here