Ajutor pentru aproape 1.600 de persoane, oferit de către salvamontiști, în luna februarie

795

Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (A.N.S.M.R.) și Consiliul Serviciilor Publice Salvamont au centralizat activitatea, pe luna februarie a anului 2021, a celor 42 de structuri județene sau locale salvamont din cele 24 de județe cu activitate de salvare montană din România.

Luna februarie, luna de vârf a sezonului de iarnă, a fost caracterizată ca o perioadă cu activitate turistică intensă, cu un număr foarte mare de turiști pe munte, fapt ce a impus asigurarea asistenței de salvare montană la un nivel ridicat, zilnic un număr de circa 600 de salvamontiști aflându-se la datorie în zonele montane cu flux turistic mare, în zonele de practicare intensivă a sporturilor montane, în punctele medicale și de intervenție din circa 90 de posturi și baze salvamont. În această perioadă, salvamontiștii au fost solicitați să intervină în 1.498 de acțiuni de salvare și de acordare a primului ajutor medical, acțiuni în care au fost salvate 1.576 de persoane. Dintre acestea, 597 de persoane accidentate au fost predate serviciilor SMURD sau de Ambulanță, 3 persoane elicopterelor SMURD – IGAV, iar o persoană a decedat pe munte, sarcina salvamontiștilor reducându-se la recuperarea acesteia și transportul pentru predarea la serviciile IML. Din numărul total de intervenții, 1.233 de intervenții au avut loc pe domeniile de practicare a sporturilor de alunecare (pârtii de schi și săniuș), 146 de intervenții au avut loc în restul zonei montane – fiind salvate 224 de persoane, 112 persoane s-au prezentat și au beneficiat de prim ajutor la cabinetele medicale ale bazelor Salvamont, iar 7 intervenții au avut loc în afara zonei montane, în locuri greu accesibile, acțiuni la care salvamontiștii au fost solicitați să intervină cu mijloacele și tehnicile lor specifice pentru soluționarea cazurilor. Prin Dispeceratul Național Salvamont-Vodafone/Fundația Vodafone au fost primite, direct, 1.476 apeluri prin care anunțau accidente montane, restul apelurilor de urgență fiind primite și preluate direct de către salvamontiști prin Serviciul Unic de Urgență 112 sau prin dispeceratele locale ale echipelor Salvamont. De asemenea, în cursul lunii trecute s-au primit 1.434 de apeluri prin care solicitau informații despre zona montană; dintre acestea, 802 de apeluri au fost înregistrate la Dispeceratul National Salvamont-Vodafone/Fundația Vodafone, restul de 632 de apeluri fiind făcute direct structurilor Salvamont locale sau județene. Structurile Salvamont au avut un grad de răspuns de 100% la solicitările specifice domeniului de activitate, doar cu resursele proprii, acest lucru confirmând că acestea sunt organizate corespunzător, își dimensionează corect, își dezvoltă permanent resursele umane și materiale și, în activitatea derulată, nu au solicitat și au demonstrat că nu au nevoie de alte resurse, exceptând cele de preluare pentru transport al accidentaților către unitățile medicale, ambulanțe SAJ, SMURD, respectiv elicoptere IGAV-SMURD, resurse care au fost asigurate corespunzător în baza relației de coordonare operativă existentă cu Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului de Interne.

64 de intervenții, la Gorj!
,,În ceea ce privește Serviciul Salvamont al Consiliului Județean Gorj, salvamontiștii gorjeni au avut 64 de intervenții în luna februarie, 48 de intervenții pe domeniile de practicare a sporturilor de iarnă, 14 intervenții în zona alpină, 3 intervenții în cabinetele medicale ale posturilor și bazelor Salvamont Gorj și 3 intervenții în afara zonei montane, în alte locuri greu accesibile. În urma acestor intervenții, 11 persoane au fost predate Serviciului Județean de Ambulanță Gorj și SMURD Gorj pentru transport la spital, iar două cazuri au fost transportate la spital cu ambulanțele Salvamont Gorj”, a declarat Sabin Cornoiu, șeful Salvamont Gorj și președintele Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here