Drumul de rocadă din Târgu-Jiu, realizat în proporţie de 70%

427

lucrari2Lucrările pentru modernizarea drumului de rocadă al municipiului Târgu-Jiu sunt în stadiu avansat. Aproximativ 70% din proiect s-a realizat până la această oră. În primăvară totul va fi gata, şantierul încheindu-se în termenul stabilit.

Execuţia lucrărilor la drumul de rocadă a fost prinsă în Programul Operaţional, iar modernizarea acestui traseu are o valoare de 400 de miliarde ROL, şi presupune modernizarea a 13 kilometri, realizarea a cinci sensuri giratorii şi lărgirea podului de cale ferată din zona Romaneşti aşa încât circulaţia din drumul naţional către partea de nord a municipiului să se desfăşoare în condiţii normale. „Modernizarea drumului de rocadă al municipiul Târgu-Jiu are o valoare de circa 400 lucrari (1)miliarde lei vechi, fiind o lucrare propusă a se derula şi finaliza în 24 de luni. Proiectul presupune modernizarea a 13 kilometri de drum şi aproape 1,5 kilometri echivalent sensuri giratorii. În cadrul acestui obiectiv de investiţii, pentru a putea crea o relaţie de fluidizare şi de acces a traficului greu dinspre Craiova spre Drobeta – Turnu Severin sau Petroşani şi dinspre aceste două oraşe către Craiova, undeva în zona Romaneşti, la kilometru zero de unde este începutul de proiect – tronsonul 1, se vor executa lucrări de lărgire a podului de cale ferată din zona respectivă, astfel încât tot traficul dinspre Craiova şi înspre Craiova cu celelalte relaţii să se poată desfăşura pe noul tronson: tronsonul numărul 1 al acestui drum care va ocoli în totalitate cartierul Romaneşti. Asta înseamnă un prim tronson care este realizat pe un nou traseu, desprindere din podul de cale ferată până la intrarea în incinta CET, apoi traversare prin incinta CET-ului până la intersecţie cu strada drum centura2Termocentralei; tot acest prim tronson 1 este un tronson nou care se adaugă drumului existent”, a explicat Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Municipiului Târgu-Jiu.

Lucrările sunt în stadiu avansat

Potrivit constructorului, până în prezent s-a realizat 70% din proictul de modernizare a drumului de rocadă, cheltuindu-se undeva la 50-55% din bugetul alocat. Au fost executate toate lucrările de infrastructură „La ora actuală, pe tot ce înseamnă parte de stradă existentă s-au realizat toate lucrările de infrastructură, asta însemnând: poduri, podeţe, părţi din şanţurile colectoare a apelor pluviale; de asemenea partea de infrastructură de terasament şi nu în ultimul rând punerea în operă a celor două straturi de asfalt, stratul de bază, stratul de legătură, urmând ca în primăvară să se pună stratul de uzură pe toată suprafaţa. Dacă în urmă cu un an şi jumătate discutam despre începerea acestor lucrări, acum putem să spunem că suntem într-un stadiu foarte avansat, dovadă că la ora actuală se circulă în condiţiile aproximativ ale unui drum cu caracteristici de drum european”, a spus directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu.

Se lucrează în intersecţii

În această perioadă, atenţia celor care execută lucrările la drumul de rocadă al municipiului Târgu-Jiu, este îndreptată spre intersecţii. Marius Ionescu a declarat că „la ora actuală se fac lucrări în principal pe intersecţii. Pot să spun că un prim sens giratoriu este configurat şi se află în intersecţia: strada Barajelor cu drumul de mocăniţă, care la ora actuală este realizat şi face legătura între strada Barajelor şi drumul DN 66 D, dovadă că la ora actuală acel drum a devenit destul de practicat pentru traficul greu, cei care selectează relaţia către Baia de Aramă – Herculane. S-a trasat şi s-a pichetat, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă lucrările efective la configurarea sensului giratoriu la ieşirea din incinta CET-ului cu strada Termocentralei şi nu în ultimul rând, tot în această toamnă se va face configuraţia sensului giratoriu la capătul sectorului şapte: drumul de mocăniţă cu DN 66 D, urmând ca în primăvară să se atace partea de sistematizare în partea de nord; acolo este poate cea mai încurcată intersecţie la ora actuală: strada Barajelor – Bulevardul Ecaterina Teodoroiu – strada Ciocârlău – drumul naţional către Petroşani şi nu în ultimul rând drumul judeţean în partea stângă, sens de mers către Petroşani. Acea zonă va fi realizată în primăvară pentru că pe lângă un sens giratoriu, acolo sunt şi alte lucrări de sistematizare pentru selectarea benzilor de circulaţie, pentru că pe relaţia Ciocârlău – Bulevardul Ecaterina Teodoroiu avem şi traficul în comun privind asigurarea transportului în comun cu troleul”.

Încă două variante ocolitoare

Reprezentantul Primăriei Târgu-Jiu a mai spus că municipiul nostru va mai beneficia de încă două variante ocolitoare. „Este vorba despre două variante ocolitoare care vor ocoli în totalitate municipiul. Asta înseamnă un drum ocolitor care se va desprinde din punctul de la podul cu calea ferată cu trecere peste Amaradia, trecere peste calea ferată, urmând partea periferică, intersectând Mărgăritarului, Ana Ipătescu şi ieşim undeva în zona Drăgoieni. Apoi trece peste deal, făcând legătura cu partea de nord a municipiului, undeva la intersecţia Iezureni – drumul care duce către Crasna. Un al doilea drum ocolitor tot de acolo se va desprinde şi va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, va ieşi undeva unde este actualmente, după sediul Drumurilor Naţionale, şi va face legătura între Craiova şi celelalte localităţi: Drobeta – Turnu Severin sau Baia de Aramă”, a precizat Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Municipiului Târgu-Jiu.

Astfel, autorităţile locale din municipiul Târgu-Jiu se pot mândri cu investiţiile realizate, multe dintre acestea prinzând contur, altele fiind în prag de finalizare, spre bucuria cetăţenilor care beneficiază în mod direct de toate aceste proiecte.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here