Telefonul copilului a sunat de 94 de ori în 2010

313

06telefonul_copilului_RzVPe parcursul anului 2010, la Telefonul Copilului s-au primit 94 de sesizări, dintre care 13 făceau referire la abuzuri şi niciunul nu a fost confirmat, restul se refereau la neglijare şi cele mai multe au fost informate. Comparativ cu anul 2009, când s-au primit o sută de sesizări pe numărul 0253 983, în 2010 numărul acestora a fost mai mic cu şase.

Majoritatea sesizărilor nu s-au confirmat. „Pe parcursul anului 2010 s-au primit 94 de sesizări la Telefonul Copilului – 983, din care: 13 sesizări de abuz (fizic, emoţional, sexual, economic). Dintre acestea niciunul nu a fost confirmat; 60 sesizări de neglijare şi de altă natură. Acestea au fost infirmate; 21 de sesizări de neglijare. Acestea au fost confirmate”, a explicat Minodora Ianc, purtătoarea de cuvânt a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj. Peste 70% dintre copiii intraţi în atenţia Compartimentului de intervenţie în regim de urgenţă în domeniul protecţiei copilului provin din mediul rural, în urma sesizărilor primite la Telefonul Copilului.

Măsuri luate de reprezentanţii DGASPC

În prima etapă, un specialist de la Compartimentul de intervenţie în regim de urgenţă în domeniul protecţiei copilului preia sesizarea de risc. Imediat după preluarea sesizării, contactează telefonic secţia de poliţie sau consiliul local, în funcţie de tipul sesizării de abuz sau neglijare, şi cere sprijinul pentru evaluarea de urgenţă a situaţiei de risc în care se află copilul.

„Evaluarea situaţiei de risc în care se află copilul face parte din evaluarea iniţială a cazului şi trebuie efectuată în decurs de maxim o oră de la preluarea sesizării”, a declarat Minodora Ianc, purtătoarea de cuvânt a DGASPC Gorj.

La copiii cu domiciliul în Târgu-Jiu, pentru care s-a sesizat o situaţie de risc, se formează echipă mobilă din cadrul Compartimentului de intervenţie în regim de urgenţă în domeniul protecţiei copilului care se va deplasa de urgenţă pentru evaluarea riscurilor. Pentru copiii cu domiciliul în alte localităţi, dacă autorităţile locale identifică un risc iminent, echipa mobilă din cadrul aceluiaşi Compartiment, împreună cu autorităţile locale vor scoate copiii din mediul familial. Aceştia vor fi plasaţi într-unul din centrele în regim de urgenţă din subordinea DGASPC Gorj, urmând să beneficieze de o măsură de protecţie specială la un asistent maternal profesionist sau la o casă de tip familial.

Sprijin şi monitorizare

Dacă este identificată o situaţie de neglijare specifică lipsei de supraveghere, de igiena personală şi a locuinţei sau de resurse financiare, situaţie în care viaţa copiilor nu este în pericol, familia este sprijinită, împreună cu primăria de la domiciliul copilului, printr-un plan de servicii care include ajutor financiar, consiliere pentru responsabilizarea părinţilor, consilierea copiilor şi alte servicii, în funcţie de nevoile identificate.

Compartimentul de intervenţie în regim de urgenţă în domeniul protecţiei copilului şi primăria vor monitoriza aceşti copii pe o perioadă de minim 3 luni.

La sesizările infirmate, se procedează la închiderea cazului.

Telefonul Copilului (0253 983) este un serviciu de tip permanent pentru protecţia copilului şi a fost instituit în Gorj acum şase ani de zile, devenind funcţional în urmă cu şase ani, în baza unei hotărâri al Consiliului Judeţean Gorj. De la înfiinţare, fondurile necesare creării şi funcţionării acestui mecanism au provenit în totalitate doar de la Consiliul Judeţean Gorj.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here