Retrocedări şi alegeri printre secretarii din judeţ

337

sedintaSecretarii şi reprezentanţii tuturor celor 70 de primării din judeţ au fost prezenţi ieri la sediul Prefecturii Gorj, unde au fost convocaţi pentru alegerea Comisiei de Disciplină dar şi pentru a discuta problema retrocedărilor de terenuri agricole şi silvice, precum şi modul de acordare al avizelor de legalitate.

„La această instruire au participat fie secretarii de primării, fie alte persoane desemnate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, acestora alăturându-li-se conducerea Instituţiei Prefectului, directorii de la Cadastru, cei de la Direcţia Silvică, dar şi Liviu Diaconescu, şeful Serviciului Legalitate. Principala temă este alegerea membrilor Comisiei de Disciplină a secretarilor primăriilor din judeţ. Din aceasta fac parte eu, în calitate de subprefect, şi Zoica Zamfirescu, în calitate de secretar general al judeţului Gorj”, a declarat Marcel Romanescu, subprefectul de Gorj.

În cadrul şedinţei de ieri a fost ales şi un al treilea membru al comisiei de disciplină, din rândul secretarilor prezenţi, alegerile făcându-se prin vot secret. „Cel desemnat va deţine această funcţie timp de trei ani. În urma şedinţei, membră în Comisia de Disciplină a fost aleasă Doina Ispas, secretara primăriei comunei Polovragi. Până acum, membru în Comisia de Disciplină a fost secretarul comunei Băleşti”, a precizat subprefectul Romanescu.

Comisia de Disciplină este cea care analizează şi propune modul de soluţionare a sesizărilor privitoare la faptele secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale sesizate ca abateri disciplinare, fiind constituită prin ordin al prefectului.

O altă problemă ce s-a ridicat în cadrul instruirii de ieri a fost aceea a retrocedărilor terenurilor silvice şi agricole, precum şi aplicarea prevederilor Legii 340/2004 privind prefectul şi Instituţia Prefectului, cu privire la acordarea vizei de legalitate asupra actelor administrative emise/adoptate de autorităţile publice locale şi referitor la aplicarea legilor reparatorii de reconstituire/restituire a proprietăţilor preluate abuziv în perioada 1945 – 1989.

„Chiar o parte dintre aceste probleme au dus la organizarea unei întâlniri în urma controlului de la Minister care a fost la nivelul Instituţiei Prefectului. Cei de acolo au venit şi au controlat, şi ne-au dat o anumită tematică ce trebuie respectată şi anumite demersuri ce trebuie făcute în perioada următoare, drept pentru care am convocat şedinţa cu secretarii”, a precizat subprefectul Marcel Romanescu.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here