Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât în şedinţa de joia trecută organizarea unei sesiuni de transfer a judecătorilor şi procurorilor. Această sesiune ar urma să se desfăşoare la sfârşitul lunii februarie sau începutul lunii martie 2014, iar cererile de transfer pot fi depuse la CSM până la data de 13 februarie 2014.
Consiliul Superior al Magistraturii a anunţat vineri, 7 februarie 2014, organizarea sesiunii de transfer a judecătorilor şi procurorilor a cărei planificare a fost stabilită de către Plenul CSM, în timpul şedinţei de joi, 6 februarie 2014. Organizarea sesiunii de transfer a judecătorilor şi procurorilor a fost stabilită pentru finalul lunii februarie sau cel târziu începutul lunii martie 2014, cererile urmând a fi analizate în funcţie de listele cu posturile vacante, ce au fost publicate vineri, 7 februarie 2014. Cererile de transfer se depun la CSM în termen de 5 zile de la data publicării listei posturilor vacante, respectiv până la data de 13 februarie, inclusiv. Transferul judecătorilor de la o instanţă la altă instanţă şi transferul procurorilor de la un parchet la alt parchet se aprobă, la cererea celor în cauză, de secţia corespunzătoare a CSM. Transferul nu poate fi aprobat decât la o instanţă sau la un parchet la care judecătorul sau procurorul are dreptul să funcţioneze. La soluţionarea cererilor de transfer ale judecătorilor şi procurorilor la alte instanţe sau parchete vor fi avute în vedere următoarele criterii: volumul de activitate al instanţei sau parchetului de la care se solicită transferul şi la care se solicită transferul, numărul posturilor vacante şi al posturilor temporar vacante la instanţele ori parchetele implicate şi dificultăţile de ocupare a acestora; vechimea efectivă în funcţia de judecător sau procuror; vechimea la instanţa sau parchetul de la care se solicită transferul; vechimea în gradul aferent instanţei, respectiv parchetului la care se solicită transferul; specializarea judecătorului/procurorului, specializările complementare, vechimea în cadrul secţiei/completului corespunzător specializării, precum şi disponibilitatea de a activa în alte secţii/complete decât cele corespunzătoare specializării ale instanţei/parchetului la care solicită transferul, în raport cu cerinţele acesteia; domiciliul solicitantului; locul de muncă al soţului sau soţiei; distanţa dintre domiciliul şi sediul instanţei sau parchetului la care funcţionează judecătorul ori procurorul şi posibilităţile reale de navetă, inclusiv timpul afectat acesteia; starea de sănătate şi situaţia familială.
Posturi vacante în instanţele gorjene
Potrivit listelor cu posturi vacante publicate pe site-ul CSM, la Tribunalul Gorj, din cele 51 de posturi existente, 49 sunt ocupate, iar celelalte două urmează a se ocupa de la data de 1 martie 2014. La Judecătoria Târgu-Jiu sunt ocupate 35 dintre cele 36 de posturi existente; un singur post va fi vacant de la data de 1 martie 2014. Pentru magistraţii care doresc să-şi desfăşoare activitatea la Judecătoria Târgu-Cărbuneşti este vacantă funcţia de preşedinte; la aceeaşi instanţă se va mai vacanta un post începând cu data de 1 martie 2014. La Judecătoria Motru nu există niciun post vacant, iar Judecătoria Novaci este propusă spre desfiinţare.
Roxana Lupu