ANAF a creat posibilitatea operatorilor economici de a depune, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, documentele aferente procesului de solicitare şi atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale. Astfel, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune “Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală” – Formular C 801 şi pot primi „Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”. Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online – Declaraţii Electronice. Informaţii despre completarea şi transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie ataşate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cadrul secţiunii Servicii Online/”Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)” sau pot fi obţinute telefonic, apelând Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat şi le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătuieşte contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile. Pentru nedotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, ANAF va aplica sancţiuni contribuabililor mari şi mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, şi contribuabililor mici, începând cu 1 noiembrie a.c.
I.M.