Administraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat în urmă cu câteva săptămâni o nouă listă cu cetăţenii persoane fizice care au depus solicitări de finanţare în cadrul “Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire” – Casa Verde – sesiunea 2011, şi care fie au fost acceptate la plată, fie respinse pe diferite motive. Pe aceste liste se regăsesc şi alţi gorjeni care au primit finanţare din partea statului.
Potrivit lui Nicolae Giorgi, echipa de analiză a dosarelor depuse în cadrul programului Casa Verde a aprobat la finanţare alte 22 de dosare din judeţul nostru. “Din câte ştiu, au fost analizate încă 22 de dosare ce au fost şi aprobate, urmând ca fiecare să primească suma de 6.000 lei. Deja ne-au venit 9 contracte de finanţare nerambursabilă pentru a fi semnate de către beneficiari, 7 au fost deja semnate, însă mai trebuie să vină la sediul nostru încă doi beneficiari pentru a intra în posesia contractelor. De asemenea, urmează ca zilele următoare să primim de la Bucureşti şi diferenţa de 13 contracte ce urmează să fie semnate de către beneficiarii gorjeni. Din momentul în care ne vin contractele, noi anunţăm telefonic beneficiarii să se prezinte la sediul instituţiei, iar termenul de semnare a contractelor este de 60 de zile din momentul primirii”, a declarat Nicolae Giorgi, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Gorj.
Dosare complete pentru semnare şi decontare
La semnarea contractelor de finanţate nerambursabilă, gorjenii beneficiari trebuie să deţină următoarele documente actualizate: extras de carte funciară pentru imobilul în care se implementează proiectul aprobat, în original; extras de cont bancar, valid la data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni) – în original; copie CI a beneficiarului (titular contract); procura notarială (dacă este cazul) – în original; autorizaţie de construire validă la data semnării contractului (dacă este cazul) – în original. Contractul de finanţare intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi (Administraţia Fondului pentru Mediu şi solicitant) şi este valabil până la finalizarea proiectului, dar nu mai târziu de 12 luni de la data semnării.
După semnarea contractului de finanţare şi după finalizarea proiectului, beneficiarul este obligat să facă dovada achitării integrale a serviciilor lucrărilor aferente proiectului, odată cu depunerea dosarului de decontare la APM Gorj. Dosarul de decontare va cuprinde cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă, prevăzut în anexa nr. 5 din Ordinul MMP 1274/2011, cu modificările şi completările ulterioare, completată integral prin tehnoredactare computerizată şi semnată de beneficiar; contractul de execuţie, în copie legalizată; factura fiscală/facturile fiscale, în copie (se va/se vor prezenta şi în original, în vederea certificării conformităţii de către personalul APM Gorj); documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza instituţiei financiar-bancare însoţite de ordine de plată) şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se vor completa numele şi adresa completă ale solicitantului, titlul programului: “Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire”, precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea.
Izabella Molnar
De ce o persoana fizica nu poate depune dosarul ? Dosarele se depun cu pile relatiii , nepotism ,daca stai la rand NU AI NICI O SANSA …. pentru ca vin cu DEDICATIII …… O sa incercam si anul acesta dar nu avem nici o sansa ….