Metodologia şi criteriile pentru acordarea gradaţiilor de merit în 2016, publicate în Monitorul Oficial

567
FOTOGRAFIA INSOTESTE MATERIALUL MEDIAFAX: "Majoritatea elevilor din Capitala s-au alaturat profesorilor -pentru o greva mai buna.-" Profesori ai Colegiului Economic Virgil Madgearu, din Bucuresti, stau in cancelarie, participand astfel la greva de avertisment de o zi, luni, 3 noiembrie 2008. ANITA VIZIREANU / MEDIAFAX FOTO

Ministerul Educaţiei și Cercetării Ştiinţifice a publicat în Monitorul Oficial din 3 decembrie metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit profesorilor, sesiunea 2016. A fost publicat, de asemenea, şi graficul de desfăşurare a concursului pentru acordarea gradaţiei de merit.

Potrivit metodologiei, la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin patru ani, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare şi calificativul “Foarte bine“ în fiecare an şcolar din perioada evaluată. La concurs mai poate participa şi personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin patru ani, cu performanţe în activitate, în perioada 1 septembrie 2010 – 31 august 2015, şi calificativul “Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată. Cadrele didactice care în perioada 1 septembrie 2010 – 31 august 2015 au îndeplinit şi funcţii de conducere, de îndrumare şi control pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal didactic de conducere, de îndrumare şi control, fie ca personal didactic de predare, iar evaluarea se realizează conform grilei specifice opţiunii exprimate în scris la depunerea dosarului. Cadrele didactice care optează pentru evaluare ca personal didactic de conducere, de îndrumare şi control depun calificativele primite în urma evaluării activităţii pe perioada în care au ocupat aceste funcţii şi sunt evaluate numai pentru activitatea desfăşurată în funcţia respectivă. Personalul didactic care, în perioada 1 septembrie 2010 – 31 august 2015, a avut contractul de muncă suspendat, este evaluat doar pentru perioada în care şi-a desfăşurat activitatea, din intervalul 1 septembrie 2010 – 31 august 2015. Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe specializări pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfăşurat activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.

Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Candidatul întocmeşte şi depune dosarul în vederea participării la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit la conducerea unităţii de învăţământ/conexe/instituţiei de învăţământ în care este titular/detaşat/angajat la acea dată. Candidatul care, ulterior obţinerii gradaţiei de merit în alt judeţ decât cel în care este titular, revine la postul pe care este titular sau se detaşează în alt judeţ îşi păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de merit pentru anul respectiv la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care a revenit sau s-a detaşat. Candidaţii care îşi desfăşoară activitatea în două sau mai multe unităţi de învăţământ depun documentele la conducerea uneia dintre aceste unităţi de învăţământ. Candidatul îşi prezintă raportul de autoevaluare în plenul consiliului profesoral. Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi documentelor doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii candidatului, consemnată în procesul-verbal de şedinţă. Inspectoratul şcolar evaluează activitatea candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusă în raportul de autoevaluare, susţinută prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2010 – 31 august 2015. Fişa în baza căreia se realizează (auto)evaluarea se elaborează ţinându-se seama de: criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă (pondere de 80%), criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/managerială (pondere de 10%), criteriul privind participarea la proiecte (pondere de 5%) şi criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională (ponderea de 5%). Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare şi a 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare şi control existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic aflate în plată la 1 septembrie 2016, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de cinci ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a plăţii gradaţiei de merit din motive neimputabile angajatului sau ca urmare a rezervării postului didactic/catedrei în baza prevederilor art. 255, alin. (1)-(6), din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de merit aprobate la momentul revenirii pe post. În situaţia în care personalului didactic i se modifică locul de muncă, cu păstrarea calităţii de personal didactic calificat, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează gradaţia de merit. Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de cinci ani, începând cu data de 1 septembrie 2016.

Graficul desfăşurării concursului pentru gradaţii de merit
Candidaţii care doresc să primească gradaţii de merit trebuie să ştie că în perioada 1 – 18 martie 2016 să-şi întocmească şi depună dosarele şi să obţină avizele la nivelul unităţii de învăţământ. Dosarele vor fi depuse la secretariatul inspectoratului şcolar în perioada 21 – 30 martie 2016, urmând ca în intervalul 1 – 22 aprilie acestea să fie analizate de către inspectorul şcolar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ şi elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate. Verificarea dosarelor şi acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradaţiei de merit se va face în perioada 25 aprilie – 13 mai 2016, aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în intervalul 16 – 17 mai 2016. Lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării va fi afişată la avizierul inspectoratului şcolar în data de 18 mai, iar contestaţiilor vor putea fi depuse în zilele de 19 şi 20 mai. Validarea şi afişarea rezultatelor finale ale concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit se va face în perioada 26 – 27 mai.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.