Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Gorj va prelua de luna viitoare, atribuţiile privind administrarea comisioanelor pe care angajatorii le datorează Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă. Această măsură este cuprinsă într-o lege care a intrat în vigoare, iar administrarea comisioanelor respective se va face de către Fiscul gorjean de la jumătatea lunii februarie.
Potrivit noilor dispoziţii, creanţele reprezentând comisionul datorat până la data de 31 decembrie 2010 de angajatori către ITM Gorj pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă, precum şi obligaţiile accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanţă şi neachitate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 170/2014 se fac venit la bugetul de stat şi au regim de creanţă bugetară. Procedurile de administrare a acestor creanţe bugetare vor fi continuate de către ANAF şi unităţile sale subordonate, la noi AJFP Gorj, care se subroga în drepturile şi obligaţiile inspectoratelor teritoriale de muncă. Conform actului normativ, AJFP va prelua de la ITM Gorj toate drepturile şi obligaţiile procesuale, în cazul litigiilor având ca obiect contestaţiile la executare silită/procedurile de insolvenţă şi va dobândi calitatea procesuală a Inspecţiei Muncii în toate procesele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, indiferent de faza de judecată.
Izabella Molnar