FNAP-IP solicită revenirea asupra deciziei de modificare a structurii anului școlar

842

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită ministrului Educației revenirea asupra deciziei de modificare a structurii anului școlar și a calendarului Evaluării Naționale. „Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a aflat din presă, cu stupefacție, deciziile adoptate de Ministerul Educației fără o consultare prealabilă a partenerilor de dialog social, conform art. 80 din Legea Educației Naționale. Nu înțelegem de ce într-un interval atât de scurt Ministerul Educației a luat o decizie cu impact negativ asupra unei generații de elevi, care vor susține Evaluarea Națională, sesiunea 2021, generație care a fost văduvită de-a lungul celor nouă ani de studiu de manuale școlare, de o curriculă predată conform cerințelor Institutului de Științe ale Educației. Această generație a fost grav afectată de actualul context pandemic, cumulând în clasa a VII-a și a VIII-a peste 6 luni de învățământ exclusiv online. Această decizie luată “pe genunchi” arată o cruntă lipsă de viziune asupra interesului național, asupra aplicării principiilor calității în educație. Din păcate, cei care vor suporta șocul sunt chiar beneficiarii direcți ai educației, menționați expres de lege. Plecând de la premisa că există o explicație a deciziilor luate într-un interval atât de scurt, considerăm că necomunicarea publică a informațiilor și lipsa dialogului social, care ar putea susține decizia, arată lipsa de transparență decizională, reprezintă o încălcare flagrantă a principului transparenței prevăzut in art. 3 lit. m) din LEN. Faptul că Ministerul Educației își permite să-și asume această decizie, chiar și la nivel politic, nu trebuie să afecteze o generație de elevi, afectată deja de măsurile de până în acest moment. O vacanță de primăvară, prelungită în mod forțat cu încă două săptămâni, va determina o ruptură în procesul educațional, planificările profesorilor privind activitatea remedială vor fi date peste cap, aspecte ce vor determina creșterea dimensiunii lacunelor competențelor nedobândite. Decalarea acestor date reprezintă un factor în plus de accentuare a stresului elevilor. Programarea tradițională a examenelor în luna iunie a avut în vedere și disconfortul termic, care ar putea afecta echilibrul psihic și fizic al elevilor. De asemenea, nu înțelegem de ce această măsură vizează doar Evaluarea Națională, în timp ce calendarul Bacalaureatului a rămas nemodificat. Domnule ministru, onorați guvernanți, considerați că vă veți putea uita în ochii copiilor care vor avea de susținut examenele naționale, purtând masca, în luna lui Cuptor? Vă solicităm să reveniți asupra deciziei de modificare a structurii anului școlar și a calendarului susținerii Evaluării Naționale și să respectați OMEC 5455/31.08.2020. În cazul în care nu veți da curs solicitării noastre, FNAP își rezervă dreptul de a întreprinde toate demersurile legale în vederea apărării și susținerii drepturilor educabililor, în virtutea interesului superior al copiilor”, se arată într-un comunicat al FNAP-IP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here