Autoritățile locale din Bumbești Jiu au reușit să achiziționeze trei autobuze electrice pe care însă nu le pot pune în circulație deocamdată, motiv pentru care au trebuit să le parcheze undeva.
Locul ales pentru ca acestea să fie și în siguranță este curtea interioară a spitalului din oraș. Acestea au mari șanse să rămână aici încă vreo câteva luni bune, cel puțin până la sfârșitul anului, întrucât pentru a fi puse în circulație autoritățile trebuie să îndeplinească o serie de condiții. Proiectul de finanțare europeană de 6 milioane de lei prevede sumele necesare pentru amenajarea autobazei unde acestea să poată fi garate pentru încărcarea acumulatorilor, amplasarea stațiilor de încărcare electrică de mare putere, precum și amenajarea și modernizarea tuturor străzilor pe care aceste autobuze vor circula. Doar una dintre străzi are 7 kilometri, iar modernizarea ei presupune inclusiv amenajarea trotuarelor, a podurilor și podețelor și a rigolelor de scurgere a apelor. Primarul Constantin Bobaru recunoaște că va mai trece ceva timp până când autobuzele vor putea fi văzute în trafic. „Proiectul vizează modernizarea căilor de acces, e vorba de 7 km de drum, cu lucrări în derulare, și achiziția mijloacelor de transport full electrice, care vor face servicii de transport local. Toate localitățile componente ale orașului Bumbești Jiu vor fi legate în acest sistem. Vorbim de Curtișoara, Tetila, Lăzărești, Pleșa vor fi unite cu centrul civic. Inclusiv transportul elevilor se va face cu aceste mijloace de transport în comun. Ele au sosit de curând și ne-au fost aduse și cele 6 stații de încărcare aferente. Trei sunt de încărcare lentă și trei rapide. Se lucrează la infrastructura rutieră și am convingerea că ne vom încadra în timp pentru că se lucrează la modernizarea traseelor de rulare și care sunt parte din contract. Vor începe și lucrările pentru platforma betonată, unde vor fi amplasate stațiile de încărcare, care sunt destul de consumatoare de curent și ne trebuie circa 300 KvA, lucru pe care instalațiile actuale nu pot să le asigure și de aceea va trebui să facem o instalația suplimentară pentru platforma respectivă”, afirmă primarul. Și lista de probleme care trebuie rezolvate pentru ca autobuzele să poată fi puse în mișcare este și mai lungă. Primăria trebuie să găsească modalitatea juridică de administrare li gestionare a transportului în comun, dar și modalitatea de angajare a șoferilor care vor lucra pe aceste autobuze electrice. Bobaru spune că a purtat discuții cu oficialii Transloc pentru o colaborare pe zona metropolitană Târgu Jiu, dar zona respectivă există deocamdată doar pe hârtie, practic nefăcându-se remarcată cu ceva concret. „Suntem în discuții să găsim o soluție de colaborare cu municipiul Târgu Jiu în cadrul zonei metropolitane pentru că ei au un serviciu de transport asigurat de o societate, Transloc, iar dacă nu vom găsi înțelegere pentru a opera pe zona metropolitană vom face o structură proprie care va fi un serviciu public, o direcție sau poate chiar o societate comercială. Vom lua o decizie în Consiliul Local și sperăm ca acest serviciu să fie operabil până la sfârșitul anului și autobuzele să plece pe trasee pentru a asigura legătura între zonele limitrofe și centru”, a menționat primarul.
Gelu Ionescu