Site-ul Prefecturii Gorj, bun doar pentru feedback şi conduita funcţionarilor

664

În urma evaluării efectuate de către Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC) la nivelul lunii decembrie 2015, prefecturile judeţelor Vâlcea, Iaşi, Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi sunt cele care au afişat, din oficiu, pe site-uri, cele mai puţine informaţii publice prevăzute de Legea nr. 544/2001.

Conform evaluării, site-ul Prefecturii Gorj are bifate ca şi informaţii făcute publice capitole precum: acte normative de funcţionare şi organizare a structurii, structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare şi cel de audienţe, numele şi prenumele persoanelor din conducere ori al celor responsabile cu difuzarea de informaţii publice, datele de contact ale instituţiei, programele şi strategiile proprii, lista cu documentele de interes public, lista cu categoriile de documente produse/gestionate conform legii, modalităţi de contestare ale deciziilor autorităţii publice, raport periodic 544 pentru anul 2014. La polul opus, pagina de internet a Prefecturii Gorj este deficitară în ceea ce priveşte: raport periodic Legea 52/2003 pentru anul 2014, achiziţiile publice din 2015, veniturile salariale la zi pe categorii de personal, bilanţul contabil pentru anul 2014, bugetul pentru anul 2015, sursele financiare.
Tot potrivit specialiştilor MCPDC, în ceea ce priveşte site-ul Prefecturii Gorj au fost făcute observaţii de bune practici cu privire la: publicarea normelor de conduită ale funcţionarilor publici, agenda actualizată a prefectului, formular de feedback online.
“La sfârşitul anului 2015 mai bine de jumătate dintre prefecturi nu au afişat în spaţiul public documente referitoare la bugetul instituţiei pe anul în curs sau bilanţul contabil din 2014. Iar 90 % dintre prefecturi nu afişaseră lista achiziţiilor publice pe anul 2015, document cerut în legislaţia specifică. Analiza a identificat în acelaşi timp şi bune practici de implicare şi consultare a cetăţenilor, pe care ni le dorim a fi diseminate în rândul autorităţilor publice. (…) Acest demers face parte dintr-un cadru mai amplu de stimulare a autorităţilor publice centrale şi locale, nu numai să se conformeze legii, ci să adopte un comportament realmente deschis faţă de cetăţeni, afişând informaţii relevante despre deciziile luate şi bugetul executat”, au transmis oficiali din Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic.
Izabella Molnar

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here