Societatea Transloc SA este, din nou, în mijlocul unui scandal. De data aceasta, săgețile îndreptate spre conducerea societății vin dinspre USR, partid aflat în aceeași coaliție cu PNL, formațiune căreia i se subordonează și directorul Mihai Paraschiv. Nemulțumirile USR pleacă de la cumpărarea unor mașini mici pentru personalul TESA al societății, într-o perioadă în care Transloc are destule probleme și carențe legate de mijloacele de transport public. Practic, nu doar USR, ci și PSD indică cheltuieli mari la Transloc, unitatea al cărui director și-a majorat, la 15.000 de lei brut, salariul, în luna decembrie.
Liberalul Mihai Paraschiv conduce Transloc de la finalul anului 2019. Mandatul, încă de la început, nu a fost lipsit de intrigi și de acuzații de tot felul, care au pornit de la angajări, contracte care au stârnit multe semne de întrebare, achiziții spre risipă și salarii în creștere pentru unii. Pe multe le-a contracarat, abil, Paraschiv, dar pe unele i-a lăsat, pe cei care și-au permis să critice, să le ia că atare. Una are legătură și cu salariul directorului societății. Astfel, dacă Paraschiv s-a angajat la Transloc cu un brut situat în jurul a 7000 de lei și un net de 5600 de lei lunar, acesta a decis, după un an, că respectiva chenzină este prea mică pentru responsabilitățile postului său de conducere. Drept urmare, CA-ul Transloc a decis, în decembrie 2020, că managerului trebuie să i se facă un adițional la contract, completat cu o majorare consistentă a salariului. Paraschiv a ajuns astfel să primească, de la 1 ianuarie 2021, un brut de 15.000 de lei lunar.
Scandal electric
Dacă gălușca cu salariul s-a înghițit, asta pentru că informația nu a transpirat în exterior, culmea scandalului a fost achiziția unor mașini pentru uzul TESA. Interesant este că deja s-au cumpărat două astfel de autoturisme noi, electrice, o primă mașină fiind achiziționată la finalul anului trecut, o a doua la începutul acestui an. Prima mașină a fost aprobată, după cumpărare, de către fostul Consiliu Local, iar a doua, recent, de actualul, explică și consilierul Lădaru, care a avut prima poziție critică în legătură cu investiția respectivă.
Cumpărarea și abia apoi cheltuirea banului public la Transloc a revoltat nu doar pe consilierul PSD. Eduard Lădaru a fost cel care a explicat că nu i se pare normală procedura. A intervenit apoi și USR, cu o critică pe același aspect, recent, ușor tardiv însă, deoarece cheltuielile au fost deja aprobate de CL Târgu Jiu.
Paraschiv vede critica doar politică
Directorul Mihai Paraschiv a explicat, în schimb, că a schimbat doar niște mașini casate cu altele noi, investiție a Transloc care nu mărește confortul salariaților, ci doar ajută salariații respectivi, în același timp fiind făcute reduceri de cheltuieli. Prima mașină casată avea o vechime de 25 de ani iar a doua de 22 de ani, a mai explicat directorul, ca în locul lor să se cumpere mașini electrice. Legat de creșterile salariale, Paraschiv a menționat public că, din 2018, salariile angajaților Transloc nu au crescut, dar și că orice majorare trebuie aprobată de CL și se va regăsi în prețul biletelor de transport în comun. Ce nu a spus Paraschiv este că salariul său și ale membrilor Consiliului de Administrație al Transloc s-au dublat în ultimii nici doi ani, ori s-au chiar triplat. Dovadă stă hotărârea CA-ului Transloc din decembrie, care îi aprobă majorarea salariului directorului Paraschiv la 15.000 de lei, asta în timp ce, repetăm, salariile angajaților Transloc nu au mai crescut din 2018. Consilierul Lădaru a atras însă atenția public că Paraschiv spune doar jumătăți de adevăr, evitând să recunoască creșterea salarială a celor cu contracte de mandat, creștere care, spune alesul PSD, a dus la creșteri de ,,2 miliarde de lei vechi” anual. Mai exact, atât în 2020, cât și în 2019.Transloc rămâne astfel o vacă de muls în actuala conjunctură, lucruri care sunt văzute și taxate de către târgujieni.
A.STOICA