Sfârşitul săptămânii a fost unul foarte antrenant la Rânca, unde a avut loc etapa cu numărul 4 din Campionatul Naţional de Viteză Dunlop Cupa Gorjului – “Vino acasă la Brâncuşi!”. Fără îndoială, evenimentul nu reprezintă o simplă rundă din calendarul competiţional, ci îşi propune şi promovarea frumuseţilor din judeţul Gorj, în special a zonei montane din care face parte “Drumul Regelui”. Nu e de mirare că organizatorii vor să înscrie, de ceva timp, această competiţie în circuitul european, dar fondurile pentru a organiza “spectacolul pe patru roţi” nu sunt deloc de neglijat. De altfel, ediţia din acest an a fost în pericol să nu mai aibă loc din cauza cerinţelor destul de ridicate pe care trebuie să le îndeplinească organizatorii.
Peste 60 de piloţi au luat startul la această competiţie, fie că vorbim de sesiuni de antrenamente cronometrate sau de concursul propriu-zis. De asemenea, iubitorii auto au putut vedea pe lângă automobile de 600 de cai putere şi maşini din “clasa istorice”. În pauza dintre manşe a avut loc şi o paradă a motocicliştilor pentru promovarea Transalpinei, cea mai înaltă şosea din România. Evenimentul a fost organizat de Clubul Sportiv Autocorex din Târgu Jiu, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Judeţean Gorj şi a autorităţilor locale din Novaci şi Baia de Fier.
În organizare a fost implicată şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, prin Secţia de Drumuri Naţionale Târgu-Jiu.
Marele câştigător al competiţiei a fost pilotul timişorean Bogdan Cuzma, care s-a aflat la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo IX. Acesta a obţinut al doilea succes consecutiv din sezon și a devenit noul lider al clasamentului general.
Cuzma a terminat cursa în 5 min şi 28 de secunde, cu 7 secunde în faţa lui Ovidiu Zaberca (Mitsubishi Lancer Evo VIII) și cu 19 secunde înaintea lui Dan Prepeliță (Audi RS4). De menţionat este faptul că învingătorul de anul trecut, Paul Andronic, nu a fost prezent şi de această dată la competiţie. Câștigătorii pe grupe ai etapei de pe Transalpina au fost: Bogdan Cuzma (H), Adi Iliescu (A), Călin Manițiu (N), Andrei Șerban (2 Roți Motrice — F2), Costi Stratnic (2 Roți Motrice — GT), Elias Julian Răduță (Debutant) și Cătălin Ghigea (I), în timp ce la echipe s-a impus Autotehnica.
Traseul pe care s-a derulat concursul a fost cuprins între kilometri 17 şi 22, iar festivitatea de premiere a avut loc la Casa de Cultură din Novaci.
Adi Câmpeanu şi Dani Oţil, printre concurenţi
Evenimentul de la Rânca a adunat la start pasionaţi de viteză din toate categoriile. Un cunoscut fan al acestor genuri de întreceri, edilul de la Runcu, Adi Câmpeanu, a fost şi un promotor al “raliului”. Acesta a declarat însă că nu este singurul fan al concursului organizat pe cea mai spectaculoasă şosea din România: “Este un traseu pe care piloţii care aleargă în Campionatul naţional de Viteză în Coastă l-au catalogat ca fiind cel mai frumos din ţară. Este prima dată când particip la Rânca, e un traseu frumos, un traseu agresiv, un traseu tactic, se creează viteze foarte mari, frânări agresive”.
La antrenamentele de sâmbătă a fost prezent şi Dani Oţil. Vedeta TV s-a răsturnat…în cele din urmă. Ironia face că, deşi nu a fost anul trecut la Rânca, despre Oţil au apărut zvonuri că şi-a distrus maşina într-un accident, chiar pe Transalpina. Din fericire, pentru realizatorul de emisiuni, în realitate, impactul nu a fost atât de dur, dar suficient pentru ca Dani să nu fie prezent, duminică, la grila de start. “Asta se întâmplă pentru că am ieşit puţin în decor într-o zonă cu mult public. Am rupt ceva la maşină şi sperăm să reparăm. Cu maşini sau fără maşini, ne vedem la Rânca, pe coastă”, a fost mesajul postat de Oţil pe pagina sa de Facebook.
Nu la fel de norocos a fost un pilot din Braşov. Acesta a pierdut controlul maşinii într-o curbă şi s-a oprit foarte aproape de un grup de spectatori. Oamenii au reuşit să fugă la timp din calea bolidului, iar filmarea a fost postată pe mai multe site-uri de specialitate.
Cătălin Pasăre