Valul de aer polar, care s-a instalat la începutul săptămânii, a adus și primele precipitații specifice iernii. Astfel, angajații Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu au acționat pe DN 67 C – Transalpina cu material antiderapant și clorură de calciu.
Iarna nu i-a prins nepregătiți pe drumari, dar turiștii au fost luați prin surprindere de prima ninsoare. Pe DN 67 C – Transalpina a fost nevoie de intervenția celor de la SDN. „S-a acționat cu utilaje de deszăpezire și cu clorură de calciu. Acest material antiderapant are un efect rapid de dejivrare a suprafeței asfaltice și a fost împrăștiat chiar și manual pentru a permite utilajelor să acționeze”, a confirmat Ion Tudor, șeful Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu.
Pe tronsonul Rânca (km 34+800, judeţul Gorj) – Obârşia Lotrului (km 59+800, judeţul Vâlcea), accesul este permis doar în intervalul orar 09.00-18.00, însă numai pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone. Există şi restricţie de viteză de 30 km/h.
Transalpina, cea mai înaltă șosea din țară
Drumul Regelui atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 metri. Iniţial, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, dar a fost foarte puţin folosită. În Perioada Interbelică a fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de “Drumul Regelui”. După cel de-al Doilea Război Mondial, când a mai fost folosit şi reabilitat de germani, acest drum nu s-a mai modernizat sub nicio formă până în anul 2009, când a fost demarat proiectul de reabilitare.
Transalpina este căutată nu doar de turiştii autohtoni, ci şi de străini.
Din ce în ce mai mulţi cetăţeni de peste hotare parcurg sute de kilometri pentru a se bucura de o plimbare pe Drumul Regelui.
Minodora Sucea