Emoții pentru mii de elevi gorjeni! Aceștia au susținut, ieri, simularea Evaluării Naționale la proba de limba și literatura română. La nivelul județului Gorj s-au înscris aproximativ 6500 de elevi de clasa a VII-a și a VIII-a, însă 236 au absentat la prima probă. Rezultatele vor fi afișate pe 22 martie.
În Gorj, 6244 de elevi de clasa a VII-a și a VIII-a și-au testat, ieri, cunoștințele la limba și literatura română, iar 236 au absentat. Cei mai mulți absenți s-au înregistrat la clasa a VII-a, respectiv 131. Astăzi, elevii vor susține simularea la matematică. „La nivelul județului Gorj la clasa a VII-a s-au înscris 3286 de elevi, dintre care 3155 au fost prezenți, iar la clasa a VIII-a avem 3194 înscriși, dintre care 3089 s-au prezentat în săli”, a declarat Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al IȘJ Gorj.
Ce subiecte au picat la limba și literatura română
,,Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Național de Evaluare și Examinare și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată în baza unor bareme care asigură unitatea și obiectivitatea evaluării și notării la nivel național, de către doi profesori, de regulă, din unitățile de învățământ în care elevii susțin simularea”, explică Ministerul Educației Naționale.
La subiectul I elevii de clasa a VIII-a au avut mai multe cerințe pe baza poeziei ,,Stai și-asculți sub ramuri…” de Ștefan Octavian Iosif.
La subiectul al II-lea, elevii au primit un text scris de Andrei Vișan, numit ,,Cum s-a înființat Grădina Botanică din București”, pe baza căruia au avut de rezolvat mai multe cerințe. De asemenea, au avut de realizat un eseu despre o întâmplare la muzeu.
La simularea de la clasa a VII-a, elevii au avut de realizat un rezumat dintr-un basm popular. La subiectul al II-lea, aceștia au avut de realizat o compunere despre o activitate extrașcolară.
Corectarea lucrărilor de la Simulare Evaluare 2019 va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.
Rezultatele obținute vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Calendarul Simulării Evaluării Naționale 2019:
11 martie – Limba și literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba și literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor
Alexandra Cruceru