
În prezent, muncitori ai diferitelor firme de drumuri, fie româneşti, fie străine, lucrează de zor la reabilitarea a o serie de drumuri judeţene şi comunale. Pentru a vedea bunul mers al lucrurilor, însuşi Ion Călinoiu, preşedintele C.J. Gorj, s-a deplasat la faţa locului, pentru a discuta cu inginerii şefi ai fiecărui sector de drum ce a fost sau urmează să fie reabilitat. Astfel, la primele ore ale dimineţii, Călinoiu a verificat starea drumurilor, împreună cu o doamnă inginer din cadrul C.J. Gorj. Primul „popas” a fost în satul Văcarea, unde lucrările de turnare a unei îmbrăcăminţi asfaltice uşoare au fost încheiate în urmă cu două săptămâni. Deşi, muncitorii tre-buiau să termine asfaltarea unei porţiuni de 21,8 km, aceştia au muncit de zor şi au terminat înainte de termenul de finalizare, care era de o lună de la data începerii lucrărilor. „Acum, este un drum comunal excelent, de care lumea din acest sat se bucură”, a declarat Călinoiu.

Doar 100 km de asfaltat în 2010!
Ion Călinoiu este de părere că „în prezent, peste 70% din drumurile judeţene sunt în lucrări, şi avem speranţa ca pentru anul următor să nu mai rămână decât 100 de km de drumuri judeţene care să fie modernizate”. Astfel, dacă în urmă cu luni întregi, 857 de km de trasee judeţene trebuiau să intre în reabilitări, acum nu au mai rămas decât câteva sute, şi doar 100 de km vor rămâne de asfaltat în 2010.
Un drum practicabil va fi gata în totalitate în luna octombrie a acestui an, după pronosticurile lui Călinoiu, acest drum fiind cel care leagă Crasna de Turburea. Astfel, dintr-o distanţă de 70 km, acesta a fost reabilitat în proporţie de peste 70%.
Tratamente bituminoase, trainice şi mai ieftine!

Consolidările unui drum modernizat recent?
DC 665 Curtişoara-Poienari şi DC 675 C Poienari-Baia de Fier, se armonizează cu un alt proiect prin Programul Operaţional Regional, dis-tanţa de reabilitare pe DC 665 fiind de 20 km. De asemenea, se fac şi consolidări de terasamente pe DJ 661 Ţânţăreni – Târgu Cărbuneşti –Săcelu -Crasna, cu o durată de execuţie de maxim opt luni de zile, şi o valoare financiară totală de aproape 4 milioane RON.
Ne întrebăm cât de bune au fost lucrările de modenizare ale drumului Tînţăreni- Crasna dacă are nevoie de consolidări!
Izabella MOLNAR