Schimbările de la vârful CEO nu rezolvă problemele din hăul carierelor!

2392

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a cerut mai multe demisii, imediat după tragicul accident de la Cariera Jilț Sud, care a avut loc pe 17 ianuarie a.c., și în urma căruia trei salariați ai CE Oltenia au murit, iar alți zece au fost răniți. Au trecut trei săptămâni de atunci. Consiliul de Supraveghere s-a executat, scurt, și nu le-a mai prelungit mandatele în Directoratul companiei lui Daniel Burlan și Marius Negru, care vor expira pe 12, respectiv 13 februarie. Mai mult, în locul lui Burlan, în poziția de președinte al Directoratului, a fost numit deja, la finele săptămânii trecute, Dan Iulius Paveti, directorul unui SRL, Eco Sole Mio, înființat anul trecut, în București, care are ca și obiect de activitate producția de energie electrică.

Între timp, situația în carierele CEO a rămas neschimbată. Oamenii acuză faptul că merg pe jos prin noroi la punctele de lucru, pentru că mașinile sunt puține, iar în afară de niște afișe lipite pe acestea, care restricționează numărul de persoane ce pot fi transportate la maximum 6, condițiile sunt aceleași.
În urma controalelor efectuate de către inspectorii de muncă din cadrul ITM Gorj a fost sistată activitatea de transport persoane în toate carierele miniere ale Complexului Energetic Oltenia, începând cu data de 23 ianuarie a.c., până la punerea în conformitate cu cerințele de securitate, conform pericolelor identificate și a riscurilor evaluate de inspectorii de muncă.
Inspectorii de muncă au efectuat mai multe controale în carierele CE Oltenia, după accidentul de la exploatarea Jilț Sud, însă sistarea transportului a fost instituită după ce minerii de la Jilț Nord au refuzat să se mai urce în mijloacele de transport, fiind identificate două mașini folosite pentru transportul minerilor care erau neconforme cu cerințele de securitate, adică nu aveau centuri de siguranță, iar anvelopele acestora erau uzate și crăpate, le lipseau trusele de prim ajutor și nu avea căi de evacuare urgentă.
După alte două săptămâni, angajații din cariere spun că situația e neschimbată.
”Sunt aceleași mașini, iar majoritatea nu vrem să ne suim în ele. Sunt aceleași ca în ziua morții, doar că au pus niște hârtii că nu se mai urcă mai mult de 6 persoane. Deci, oamenii tot pe jos merg. Pe un circuit sunt mai mult de 6 persoane, plus lucrări multe și tot pe jos mergem, pentru că nu fac mai multe curse”, afirmă unul dintre salariații companiei de la carierele din Jilț.
Un om de afaceri care asigură transportul salariaților de la sediul carierelor până la punctele de lucru le dă dreptate oamenilor. ”Așa este, au dreptate oamenii. Am pus anvelope aproape noi pe mașini, ventilatoare pentru încălzire auxiliară. Dar, da, merg pe jos, pentru că nu se pot urca mai mult de 6. Liderii lor au făcut caietele de sarcini așa. Ei au permis asta. Acolo trebuie minimum 10 mașini de transport persoane”, susține afaceristul.
Gorjeanul a semnalat, încă din martie, anul trecut, ce s-a întâmplat la licitațiile pentru transportul minerilor de la cele două cariere din Jilț, AICI.
La acea vreme, UMC Jilț era condusă de tandemul naș-fin, Adrian Marciuc, lider sindical – Doru Dancău, șeful UMC, și aveau interesul ca un afacerist din anturajul lor să câștige contractul pentru transportul minerilor în carierele de la Jilț, așa că, au tras sfori la departamentele de specialitate din CEO pentru schimbarea unor date tehnice în caietul de sarcini. Șeful Sucursalei Miniere a CEO, la acel moment, Florentin Gheorghescu nu era deloc strain de ce se întâmplă la Jilț. Abia după accidentul dramatic din urmă cu trei săptămâni, Florentin Gheorghescu și Doru Dancău au fost schimbați din funcții.
George Constantin

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.