Optimizarea după CEO: Firma lui Murdeală a lăsat pe jos mineri de la Lupoaia și Roșiuța

503

Minerii, care au ieșit, marți, la ora 23.00, din schimbul doi, de la UMC Lupoaia și UMC Roșiuța, au fost obligați să stea trei ore în parcarea din Motru, deoarece firma care le asigura transportul către casă, finalizase contractul cu CEO, în ziua de 1 martie. Firma de transport a afaceristului Murdeală a făcut pe obrazul său și la intervenția unora dintre sindicaliști totuși un drum spre domiciliul minerilor în ziua în care societatea nu mai era sub contract, dar la cursa pentru schimbul al doilea nu s-a mai dat peste cap să ducă salariații navetiști spre localitățile de domiciliu. Câteva zeci de mineri, de la Lupoaia și Roșiuța care mergeau pe traseul Motru-Dâlbocița, au fost lăsați noaptea în parcarea, la ieșirea din schimb, firma motivând că CEO a schimbat traseele pe motiv de optimizare.

SC Iris Trans SRL, aparținând afaceristului motrean Mihai Murdeală, nu mai are contract cu CEO pentru transportul minerilor din zonă, pe anumite trasee. Asta din 1 martie 2016, de când CEO a redus traseele de transport a angajaților, fără să anunțe însă și minerii navetiști. Drept dovadă a lipsei de interes a celor de la Divizia Minieră a CEO, marți, minerii care au ieșit noaptea din schimbul doi au rămas fără autobuzul care îi transporta pe fiecare către casă. Salariații, în jur de 20, de la cele două cariere din Motru, au fost obligați astfel, marți noaptea, să aștepte ca proștii în frig în parcarea din oraș, lungindu-și ochii după autobuzul lui Murdeală. Oamenii înjurau la adresa firmei de transport, neștiind că societatea în cauză nu mai avea contract cu CEO, pentru traseul Motru-Dâlbocița. După trei ore de așteptare și telefoane date liderilor de sindicat, pe la ora 2.00 Murdeală a pus la dispoziția navetiștilor un autobuz ca să-i ducă spre casă. Șoferul mașinii i-a informat pe mineri, că firma unde lucrează nu mai este sub contract cu CEO, pentru traseul în cauză, șeful său acceptând să-i ducă pe ei acasă pe banii lui, în virtutea altor contracte avute cu compania. Tot acesta le-a spus că pe optimizarea făcută de CEO unele curse au dispărut, deoarece se suprapuneau cu altele.

Minerii din schimbul trei, duși la timp acasă
Salariații ieșiți din schimbul trei de la cele două cariere nu au mai avut problema respectivă pe care au întâmpinat-o colegii lor în timpul nopții. Aceștia au urcat în autobuz, miercuri dimineață, fiind doar anunțați că toți navetiștii de pe ruta respectivă vor lucra doar schimbul unu, asta pentru a li se asigura doar un singur transport pe zi.
Aceeași măsură s-a luat și pentru navetiștii de pe alte trasee, mutați și ei, dacă erau în număr mic, pe un singur transport, ori mutați la un alt autobuz pe o rută similară.

ceo divizia minieraSDM a trimis anunț abia ieri
Oficialii de la Divizia Minieră au trimis spre cariere abia pe 2 martie anunțul că s-a optimizat transportul începând din această lună, nimeni negândindu-se și ce se întâmplă cu navetiștii care muncesc pe data de 1 martie.
Liderul de la UMC Lupoaia, Nicu Bunoaica, a taxat însă nepăsarea celor de la SDM. “S-a dat dovadă de lipsă de respect față de angajații de la cele două cariere care au lucrat în schimbul doi în condiții inumane, în timp ce directorii și cei răspunzători cu reorganizarea personalului și traseelor i-au salarii de mii de euro și stau la căldură și aer condiționat. De asemenea, respectivilor le pasă mai mult de schimbarea directorilor de la cariere decât de personalul din producție care duce greul acestei societăți. Voi face însă o adresă la CEO să facă reorganizarea după normativele unităților miniere și să nu pună în funcții persoane care au probleme cu justiția și integritatea”, a spus Bunoaica, liderul Solidaritatea 2013.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here