Luna ianuarie vine cu concursuri pentru profesori

614

Luna ianuarie va aduce cu sine și primul concurs pentru profesorii gorjeni  pe anul 2017. Este vorba de concursul de selecție a experților în management educațional din rândul cadrelor didactice, concurs important pentru cei care doresc să ocupe funcții de conducere în învățământ.

Potrivit calendarului de desfășurare a concursului, pe data de 11 ianuarie sunt programate afişarea programului orar al înscrierilor, a numărului de locuri scoase la concurs şi a metodologiei de concurs la sediul inspectoratului şcolar şi pe site-ul propriu. Tot începând cu data de 11 ianuarie, candidații vor putea completa formularul de selecție online, în aplicație informatică. Această etapă se va încheia pe 16 ianuarie. Pe 17 ianuarie vor fi afișate listele cuprinzând candidaţii admişi în etapa online, în urma introducerii informaţiilor în formularul de selecţie online. Perioada 17-23 ianuarie 2017 este rezervată depunerii la inspectoratul şcolar a portofoliului cu documentele prevăzute la art. 7 din Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.549/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de către candidaţii declaraţi admişi după etapa de selecţie online, conform programului afişat. Potrivit articolului respectiv, documentele ce trebuie să le conțină portofoliul candidaților sunt următoarele: cerere de înscriere, curriculum vitae, redactat după modelul comun european, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae, copii legalizate la notariat sau alte autorități învestite cu acest drept ale actelor de studii și copii certificate ”conform cu originalul” după cartea de identitate, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie, actul de titularizare în învățământ, adeverinţe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de doctor, documentul, carnetul de muncă/documentul echivalent (adeverinţă REVISAL), conform prevederilor art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, eliberat de unitatea de învăţământ/instituţia de la care provine candidatul, completat la zi și hotărâri judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive, adeverinţă cu calificativele din ultimii 4 ani, în original, cazier judiciar, în original, declaraţie pe propria răspundere prin care să confirme că documentele depuse la dosar aparţin candidatului şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, adeverinţă că nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent, în original, și portofoliul personal al candidatului. Între 24 și 26 ianuarie, inspectoratele şcolare vor transmite la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice lista candidaţilor declaraţi admişi după etapa de selecţie online, care la data înscrierii la selecţie ocupă o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control din inspectoratul şcolar, precum şi dosarele acestora. Evaluarea portofoliilor candidaţilor de către comisiile de evaluare constituite la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice se va face în perioada 27 ianuarie – 1 februarie 2017, urmând ca pe 2 februrie să fie validate rezultatelor selecţiei de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. Tot pe 2 februarie este programată și transmiterea către inspectoratele şcolare a rezultatelor selecţiei făcute de comisia de evaluare constituită la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, în vederea afişării acestora la sediul inspectoratului şcolar. Rezultatele evaluării, în ordinea descrescătoare a punctajelor, vor fi afișate pe 3 februarie, iar eventualele contestații vor putea fi depuse în perioada 6-10 februarie, la inspectoratul școlar sau la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, după caz. Aceste contestații vor fi soluționate până pe 13 februarie, când este programată transmiterea de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a rezultatelor contestaţiilor la inspectoratul şcolar. În zilele de 14 și 15 februarie, inspectoratele școlare vor întocmi listele cuprinzând candidaţii promovaţi şi înaintarea acestor liste la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, iar pe 16 februarie va fi emis ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice privind înscrierea cadrelor didactice declarate promovate în Registrul naţional al experţilor în management educaţional. Reamintim că la concursul de selecție pentru dobândirea calității de membru al CNEME poate participa orice cadru didactic care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: face dovada acumulării a 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educațional, este titular în învățământul preuniversitar/într-o unitate de învățământ și are cel puțin gradul didactic II, a obținut calificativul „foarte bine” în ultimii 4 ani și nu a fost sancționat disciplinar în anul școlar curent, nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcție de conducere sau de îndrumare și control în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu a fost exclus, conform prevederilor art. 21, din Registrul național al experților în management educațional. În momentul de față, în Registrul Național al Experților în Management Educațional figurează numele a 608 cadre didactice din județul Gorj.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.