La Gorj, implementarea cardului de sănătate s-a făcut fără probleme

293

Începând cu data de 1 septembrie, cardul naţional de asigurări sociale de sănătate a devenit unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate, pentru asiguraţii cu vârsta de peste 18 ani, cărora li s-a emis cardul de sănătate. Conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj susţine că nimeni nu a semnalat nicio problemă legată de funcţionarea necorespunzătoare a sistemului.

La o săptămână de când utilizarea cardului naţional de sănătate a devenit obligatorie, conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj confirmă că nu au fost probleme. „Nu am avut nicio plângere nici din partea furnizorilor de servicii medicale şi nici din partea asiguraţilor. Practic, la noi nu au fost probleme privind implementarea cardului de sănătate”, menţionează Daniel Bondoc, preşedintele CJAS Gorj.
Asiguraţii care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului, accesul la servicii medicale se va realiza în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate, cu termen de valabilitate de trei luni. În asistenţa medicală primară şi în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate de medicină dentară, utilizarea cardului naţional de sănătate se face la momentul acordării serviciilor medicale.
În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate, pentru specialităţile clinice cardul va fi utilizat la momentul acordării serviciilor medicale, cu excepţia serviciilor de sănătate conexe actului medical pentru care nu este necesară prezentarea cardului.

Utilizarea cardului în spitale
În asistenţa medicală spitalicească utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se face astfel: pentru spitalizarea continuă utilizarea cardului de sănătate se face la internarea şi externarea din spital, cu excepţia următoarelor situaţii: dacă criteriul la internare este urgenţă medico-chirurgicală, la externare din spital pentru cazurile transferate la un alt spital şi la internare, ca şi caz transferat, iar la externare, pentru situaţiile în care s-a înregistrat decesul asiguratului.
Potrivit conducerii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj, pentru cei care au pierdut cardurile, decontarea serviciilor medicale se va face pe bază de adeverinţe eliberate de CJAS; de asemenea, cei care au refuzat cardurile pe motive religioase trebuie să se prezinte la sediul Casei de Asigurări de Sănătate la fiecare 3 luni pentru a-şi ridica adeverinţele.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here