Firma doljeană care tratează DN67, la un pas de malpraxis

124

,,Pacientul” DN67, drum care leagă Târgu-Jiul de Motru, întrat în tratament, pentru prelungirea duratei de viaţă, a avut parte de un diagnostic corect dar de o medicamentaţie care nu corespunde normelor. Cel puţin aşa se poate explica felul în care s-au executat lucrările de tratare a carosabilului, modernizat în urmă cu aproape un deceniu, dar care, în prezent, avea nevoie de o îmbrăcăminte asfaltică nouă. Cert este însă, că firma din Craiova care şi-a adjudecat lucrarea nu a scăpat prea uşor de nemulţumiţii care au utilizat artera rutieră tratată pe porţiuni, necorespunzător. Acum firma face reparaţii la tratamentul executat şi a îndepărtat de pe carosabil materialul utilizat, ce s-a dovedit nespălat şi plin de humă. Lucrările se fac, evident, pe buzunarul societăţii comerciale din Craiova.

Firma doljeană care tratează DN67 a reluat reparaţiile la tratament, asta în urma reclamaţiilor publice făcute de fostul deputat Dan Morega, de şoferii nemulţumiţi care şi-au spart parbrizele în zonă dar şi la presiunea conducerii Secţiei Drumuri Naţionale Târgu-Jiu, cei de aici având responsabilitatea de a supraveghea lucrările. Ion Tudor, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu-Jiu, a fost de altfel criticat public de către Morega, chiar săptămâna trecută, pentru drumul în cauză, iar ieri i-a dat dreptate fostului parlamentar, anunţând că a constatat la faţa locului că firma care prestează pe Bujorăscu nu s-a gospodărit prea bine, în ceea ce priveşte materialele utilizate pentru această investiţie. Mai mult, Tudor a anunţat că piatra achiziţionată de firma din Bănie, chiar la finalul săptămânii trecute, nu a fost de calitate. ,,S-au făcut probe pe porţiuni din DN67 şi s-a dovedit că piatra spartă a fost de altă granulaţie. S-a constatat că piatra nu se lipeşte”, a declarat Ion Tudor. ,,Firma nu s-a gospodărit foarte bine. S-au constatat minusuri la partea legată de organizare. Aprovizionarea cu piatră s-a făcut fără un control sever fapt ce a determinat apariţia pe carosabil a materialului nespălat, cu multă humă”, a completat şeful Secţiei Târgu-Jiu care susţine că, într-adevărat i-a dat dreptate, parţial, lui Morega.

,,Firma hărpăreaţă a fost oprită”!
Morega a declarat, de altfel, într-o conferinţă de presă organizată săptămâna trecută că DN67 se prezintă după 9 ani de la executare într-o stare extraordinară, depăşind garanţia şi menţinându-se în condiţii foarte bune după un deceniu de la realizare. Drumul necesita, potrivit lui Morega ,,o îmbrăcăminte asfaltică, dar nicidecum executarea unor lucrări deplorabile din partea celui care a început lucrarea de la Motru”. ,,Firma a procedat contrar prevederilor legale, prin aşternerea de emulsie insuficientă şi prin utilizarea de piatră mult mai mare decât normele prevăzute. De altfel, din acest motiv, toată această piatră nenorocită a fost împrăştiată de maşini, neputându-se compacta. Ea a fost înlăturată în afara carosabilului, lăsând aici adevărate gropi, adevărate cratere, totul pe un drum naţional extrem de important ce leagă Gorjul şi Valcea de Severin, de Timişoara şi de Belgrad”, a declarat Dan Morega care a menţionat că, în urma discuţiei cu Tudor şi cu Lumezeanu s-a bucurat să constate că aceştia i-au dat dreptate. ,,Această firmă hrăpăreaţă care a prestat în interesul său şi nu al celui public a fost stopată şi pusă să remedieze lucrarea de la început. Îmi doresc, de asemenea, să atrag atenţia că dacă nu va folosi griblură mult mai mică şi emulsia în mod corespunzător pe acest DN67, care este bun după 10 ani fiind ca şi coala de hârtie, artera riscă să se transforme într-un drum al chinurilor pentru şoferi şi mijloacele de transport”, a conchis Morega.

O porţiune bună, alta proastă
Ion Tudor susţine că, deşi lucrarea s-a contractat la nivel regional, autorităţile din Gorj nu au slăbit firma de verificări. ,,A fost o porţiune unde s-a lucrat bine, apoi calitatea a început să scadă. Nu se ridica la nivelul cerinţei. Am cerut măsuri ferme în legătură cu calitatea materialelor şi a liantului pus peste asfalt, al emulsiei”, declară Tudor subliniind că pe DN67 s-ar fi făcut probe dovedindu-se că piatra spartă a fost de altă granulaţie. ,,Am constatat că piatra nu se lipeşte.. I-am pus să cureţe tot, era material cu probleme pe câteva sute de metri, şi să refacă. Dacă nu e bine curăţă din nou. Firma a lăsat de dorit în ce priveşte organizarea..”, a specificat Tudor.

Tratament de înfrumuseţare
Acesta a spus însă că deşi în zonă s-au spart parbrize, vina nu este a celor ce au efectuat tratamentul. ,,Zona este semnalizată, dar nu s-a respectat, nici tonajul şi nici limitele de viteză”, mai spune Tudor care menţionează că stratul de uzură al DN67 s-a uzat însă şi tratamentul efectuat acum îi prelungeşte viaţa cu 4-5 ani. Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, a atras şi el atenţia public că DN67 provoacă disconfort şoferilor, solicitând să se ia de grabă măsuri.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here