Educaţia…şi Lecţia de viaţă – «Santa Monica» şi «reformarea» prin …reformulare a procesului instructiv-educativ!

1064

Dacă doamna ministru Ecaterina Andronescu, supranumită şi «Abramburica», încercase de mai multe ori să reformeze sistemul de învăţământ, prin măsuri care de care mai abracadabrante, iată, că de această dată, doamna ministru Monica Anisie pregăteşte «reformularea» învăţământului românesc în condiţii de pandemie, astfel încât, noul an şcolar să apară plin de confuzii metodologice şi de supoziţii didactice menite să trezească nemulţumirea elevilor, a părinţilor şi a opoziţiei politice, deoarece, pe lângă ultimele schimbări menționate, «Santa Monica» vorbeşte despre faptul că anul școlar 2020 – 2021 a început, pentru profesori, de la 1 septembrie, și că școlile se pregătesc intens pentru deschiderea cursurilor!

,,Până în 14 septembrie, şcolile trebuie să se pregătească să primească elevii”!
,,A început anul şcolar 2020 – 2021 la data de 1 septembrie. Au revenit în spaţiul şcolii cadrele didactice! Până în 14 septembrie, şcolile trebuie să se pregătească să primească elevii. Acum, trebuie să ne pregătim, respectând normele sanitare impuse prin Ghidul elaborat de către Ministerul Sănătăţii. Ministerul nostru a realizat ghiduri orientative, publicate pe site-ul Ministerului Educaţiei. Am elaborat şi repere metodologice pentru profesori, pentru fiecare disciplină şi fiecare model, iar, în felul acesta, îi ajutăm să reducă decalajele care există”, a declarat Monica Anisie! Fiind întrebată, dacă, într-adevăr, va dispărea catalogul în timpul cursurilor, așa cum a declarat anterior, Anisie a răspuns că sunt recomandări pentru a eficientiza timpul petrecut în pauze, deoarece, ,,Trebuie să supraveghem mai atent copiii, să fim atenţi dacă respectă normele”, explicând şi unele aspecte privitoare la momentele când vor avea loc pauzele și modul cum se vor desfășura orele pentru a se evita aglomerația, deoarece: ,,Vor fi câte două pauze pe oră, astfel încât copiii să poată ajunge la toaletă fără să se aglomereze. Orarul nu va mai cuprinde, la gimnaziu și liceu, decât 2-3 materii, predate intensiv, urmate de alte 2-3 materii. Lecțiile online vor fi transmise în perioada orei fizice de curs”, iar, cu privire la opţiunea părinților pentru școala online, ministrul Educației a afirmat că există varianta ca elevii care locuiesc împreună cu persoane cu boli cronice, să aducă adeverință de la medic, astfel încât, li se va permite să urmeze exclusiv cursurile online. În legătură cu sistemul de notare a elevilor, d-na ministru a anunțat un nou sistem, astfel încât, în contextul pandemiei de COVID-19, profesorii sunt încurajați să evite să folosească catalogul în clasele de curs, găsind metode mai sigure pentru toată lumea. În prezent, există două variante pe care profesorii le-ar putea folosi pentru notarea elevilor, una dintre variantele discutate fiind aceea ca profesorii să pună notele și absențele în catalog la finalul orelor de curs, după terminarea activității la toate clasele pe care le au în ziua respectivă. O altă variantă, ar putea fi catalogul electronic, urmare a faptului că în această perioadă de tranziție s-au folosit, atât condica electronică, dar și catalogul electronic, iar doamna ministru o spune tranşant: „Catalogul poate fi completat și după ce își încheie profesorul activitatea didactică, după cele 2-3 ore pe care le are la diferite clase. Poate merge în cancelarie și poate să treacă notele sau absențele elevilor din ziua respectivă. De asemenea, fiindcă în această perioadă a suspendării cursurilor, am experimentat condica electronică și catalogul electronic, în felul acesta, profesorii – și școala, de fapt, ar putea să realizeze un catalog electronic sau o condică electronică, acolo profesorul să treacă toate aceste aspecte” care par uneori complementare, dar, în esenţă, capătă conotaţii distincte! Tot în contextul pandemiei de COVID-19, reînceperea școlilor reprezintă unul dintre subiectele intens dezbătute, varianta cea mai acceptată fiind aceea a sistemului hibrid, în care elevii vor merge prin rotație la școală, adică, un fel de învălmăşeală prin «devălmăşie», prin care jumătate dintre elevi rămân acasă, parcurgând cursuri online, iar cealaltă jumătate, vine la școală, pentru ca această «rotaţie» să aibă loc la un interval de două săptămâni, și nu la o săptămână, așa cum era propunerea inițială. Argumentul doamnei ministru porneşte de la un motiv medical, pentru a depăși perioada de 14 zile, recomandată în cazul infectării cu COVID-19, iar, dacă un elev riscă să se îmbolnăvească, va avea timp în cele două săptămâni să se autoizoleze sau să se vindece! În sălile de clasă, aşa cum a precizat ministrul Educației, distanţa dintre elevi, inițial stabilită la doi metri, se va schimba, putându-se păstra doar un metru, în funcție de fiecare unitate de învățământ, iar: „Clasele nu trebuie împărțite neapărat în două. Aici, vorbim despre o analiză a spațiului! Inițial, regula a fost ca distanța între elevi să fie de 2 metri, față-spate-lateral, însă acum, Organizația Mondială a Sănătății prevede o distanțare fizică de numai un metru. Deci, dacă spațiul clasei respective permite să fie prezenți fizic mai mulți elevi decât 15, cu distanțare de un metru sau cu separatoare, rămâne decizia la nivel de unitate de învățământ”, a menţionat «Santa Monica», precizând, în final, că elevii care vor sta acasă, vor urmări cursurile live, pe platformă, fiind la curent cu ceea ce li se predă colegilor la clasă, iar, astfel, profesorii nu vor fi nevoiți să predea materia de două ori!

Direcţia pentru siguranţă şcolară în cadrul Poliţiei Române!
Doamna ministru în funcţie, care preconizează…reformularea sistemului de învăţământ, a adăugat că unităţile şcolare, vor avea stocuri de măşti, atât pentru elevi, cât şi pentru dascăli, spunând: ,,Şcolile vor avea stocurile necesare pentru a oferi o mască pentru copii şi cadrele didactice. De câte ori nu s-a întâmplat să se rupă masca? De aceea, trebuie să existe acest stoc la nivelul unităţilor de învăţământ şi la nivelul ISJ. Le-am spus cu ceva timp în urmă, să-şi facă stocurile”, mai ales că se recomandă ca orele în laborator să nu mai fie!!(??). ,,Normele sanitare prevăd ca laboratoarele să fie evitate. Şcoala trebuie să se organizeze astfel încât elevii să nu se plimbe prin mai multe clase, chiar şi în bănci. Dacă în prima zi de şcoală un elev s-a aşezat în banca a treia la fereastră, acolo va sta până la finalul primului semestru”, a declarat doamna Anisie. Însă, ceea ce a uitat să amintească, doamna ministru «Santa Monica», aceasta constituind o temă de stringentă actualitate legată de violenţa în şcoală şi în afara şcolii, merită multă atenţie! Iată, apar ca protagonişti ai violenţei dintre elevi, tineri de gimnaziu, aşa cum s-a întâmplat recent în Municipiul Târgu-Jiu, cu acest caz al maltratării unei fetiţe de 13 ani, de către tinere de vârstă apropiată, deci, un caz, atât de mediatizat şi de controversat, încât a trezit atenţia ministrului de Interne, Marcel Vela, care a decis înfiinţarea în cadrul Poliţiei Române a Direcţiei pentru siguranţă şcolară, pentru asigurarea protecţiei şi siguranţei elevilor, cât şi a cadrelor didactice, deoarece, noua structură, va căuta să prevină şi să combată violenţa în şcoală, cu accent pe fenomenul de «bullying» şi a actelor de violenţă între elevi în interiorul şcolilor, cât şi în proximitatea acestora. Prin acest organism, vor fi monitorizate măsurile de siguranţă şi se vor analiza fenomenele infracţionale din fiecare şcoală, pentru a identifica riscurile şi problemele specifice fiecărei unităţi de învăţământ! Poliţia Siguranţa Şcolară va coopera cu unităţile de învăţământ şi cu autorităţile locale, în vederea combaterii fenomenului criminogen din şcoli şi va acţiona în comun cu celelalte structuri din cadrul MAI, pentru combaterea infracţionalităţii juvenile, a infracţionalităţii organizate, respectiv, a traficului de persoane şi a traficului de droguri, va colabora cu organizaţiile neguvernamentale, cu conducerile şcolilor, cu autorităţile locale şi cu comitetele de părinţi pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii în mediul şcolar. (VA URMA)
Profesor dr. Vasile GOGONEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here