Două variante pentru drumul expres Târgu-Jiu – Craiova

5085

Dintre cele șase variante de traseu al drumului expres Târgu Jiu Craiova, s-au calificat în finală două, anunță Radu Miruță, deputat USR Gorj.
„Varianta Cărbunești – Jupânești – Bărbătești – Aninoasa – Turburea – Țânțăreni – Filiași – Craiova stă mai bine pe analiza tehnico-economică (tronson comun Craiova-Filiași cu sectorul Craiova-Lugoj), iar varianta Cărbunești – Hurezani – Căpreni – Stoina – Crușet – Melinești – Craiova ridică gradul de dezvoltare al unor zone cu mai multe probleme. Varianta unui nou drum expres în paralel cu unul european modernizat de curând (E79) cu trecere prin Rovinari, obținându-se două drumuri unul lângă celălalt cu trecere prin cariere, nu putea fi susținută din lipsa de argumente tehnico-economice. Mă bucur mult că în luarea acestei decizii s-a ținut cont de toate argumentele valide prezentate și că noul drum va fi cel mai scurt traseu spre Rânca-Transalpina, principalul pol de atracție din zonă, cu flux de trafic în creștere și zona în continuă dezvoltare”, spune parlamentarul.
CNAIR va alege între cele două variante pe baza analizei tehnico-economice oferite de proiectant.
În martie, compania de drumuri anunța că a semnat contractul pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Craiova – Târgu Jiu” cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea EGIS ROMANIA S.A. – SEARCH CORPORATION S.R.L.
Valoarea contractului este de 20.247.133,77 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind din Fonduri Europene Nerambursabile, iar termenul de execuție este de 24 de luni.
Drumul va avea o lungime de circa 100 de kilometri. „Este legătura Gorjului la rețeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroșani, Mehedinți/Baia de Aramă și alte zone. Este un proiect important pentru dezvoltarea economică a unei zone a țării prin conectare la rețeaua de drumuri rapide. Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile”, declara fostul ministru de Transporturi, Cătălin Drulă.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here