Două vagoane de cărbune au deraiat la regararea unei navete, pe varianta veche, în incinta ELCFU Turceni

6343

O navetă cu cărbune, de circa 40 de vagoane, a deraiat săptămâna trecută, în incinta SE Turceni, aparținând CE Oltenia, pe o tură de zi. Mecanicul de locomotivă a fost Ionuț Oprișor, cel care trebuia să avizeze(să anunțe) incidentul, lucru care nu s-a întâmplat, spun salariați ai ELCFU. Cele două vagoane din corpul trenului au căzut de pe șine, producând pagube la calea ferată, linia fiind închisă urmare a celor întâmplate. Deși șeful de Secție, Aurel Perț, nu este la prima abatere de acest gen, în secție mai producându-se astfel de evenimente, acesta nu a fost tras încă la răspundere pentru cele petrecute cu câteva zile în urmă.

Incidentul de la Turceni a fost avizat abia joi de un salariat din cadrul Secției ELCFU Turceni. Acesta l-a anunțat pe Marian Pescaru de la ELCFU Motru, acesta fiind responsabil cu siguranța circulației. Următorul pas este avizarea Autorității Feroviare Române de tăinuirea incidentului feroviar.
În ce privește evenimentul acesta este ușor de explicat. Trenul a fost regarat, adică dat înapoi, în timp ce se afla pe liniile de cale ferată a SE Turceni, varianta veche. Manevra s-a făcut însă deficitar, adică mecanicul de locomotivă nu a fost semnalizat să oprească trenul, aici apărând fenomenul de deraiere a celor două vagoane. Grav este că cele petrecute, deși linia de cale ferată a fost închisă, nu au fost avizate mai departe, de către șeful de Secție, care avea obligația să facă asta, conform procedurii. Șeful stației, în schimb, a dispus punerea vagoanelor pe șină, din proprie inițiativă, fără să mai aștepte comisiile de cercetare, a introdus vagoanele în corpul navetei și le-a expediat la stația CFR Turceni ca și când nu s-a întâmplat nimic. Grav este că s-a pus în pericol traficul feroviar de marfă și călători.
Acesta este unul dintre multele incidente feroviare și evenimente de cale ferată produse în secția CFU Turceni, sub conducerea lui Perț, care se subordonează șefului CFU Motru și apoi șeful Direcției Suport, Dumitru Iacob, ascunse opiniei publice și chiar conducerii companiei, în ciuda unor pagube materiale mari.
A.STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here