Direcția Publică Motru nu are buget! Situația, identică celei de la Transloc Târgu-Jiu

1759

Direcția Publică Motru se află în luna a șasea, de când nu are buget, organigramă și ștat de funcții, aprobate, fiind la un pas de blocarea activității, societatea nemaiputându-și plăti banii de salarii ori de combustibili. Bugetul trebuia aprobat, ca și în cazul UAT-urilor, în primele trei luni ale anului, pentru a nu se depăși 1/12 din cheltuielile anului trecut, aici intrând salarii, utilități, funcționare…

În ședința de CL de luna trecută, a fost inițiat un proiect de hotărâre de viceprimar pentru a se acorda mandat special reprezentanților CL Motru, membrii în AGA, pentru aprobarea bugetului, ștatului de funcții și organigramei Direcției Publice Motru. Asta deoarece acționar majoritar al acestei societăți este Consiliul Local. Pentru a împiedica acest lucru, un reprezentant AGA și-a dat demisia, realizând că are cel puțin trei luni de incompatibilitate în această funcție, având litigii cu unitatea. Este vorba despre consilierul liberal Dumitru Pintea, care astfel a realizat că este în incompatibilitate, dar și faptul că, se dorea prin intermediul său să se schimbe Consiliul de Administrație și chiar directorul unității. Pintea ar putea ajunge, chiar demisionar, în vizorul ANI.Direcția Publică a înaintat adresă către CL Motru, cu mult înainte de demisie, cu solicitarea de a realiza acest organism proiectul de hotărâre pentru acordarea mandatului special reprezentanților AGA, pentru aprobarea bugetului, ștatului de funcții și organigramei pentru 2020. Proiectul s-a realizat de către viceprimarul Cosmin Morega, dar acesta a fost însă respins în cadrul ședinței de luna trecută, de noua majoritate a CL, modificată imediat după preluarea guvernării de către PNL. Majoritatea în CL Motru este formată din PNL, UNPR, consilier independent și PSRo.În locul membrului care și-a dat demisia, consilierii liberali l-au propus pe Iorga Cristian de la UNPR. Se știe că liberalii vor să schimbe CA-ul, cenzorii și directorul general. Ca atare, s-a creat un blocaj, care nu se cunoaște cât va dura, totul în baza procedurilor greoaie ce trebuie urmate și a perturbării activității acestei societăți, cu toate că în Monitorul Oficial a fost anunțată ședința AGA pe 10 iunie.Practic, cu aceste jocuri politice s-a blocat activitatea singurei societăți care a mișcat pe timpul pandemiei. Mai mult muncitorii nu pot beneficia nici măcar de creșterea valorii tichetelor de masă, urmare a lipsei bugetului acestei societăți.Ieri, Direcția Publică a transmis o adresă către CL prin care atrage atenția cu privire la problemele legate de aprobarea bugetului, organigramei și ștatului de funcții, care pot bloca activitatea întregii societăți.La Transloc Târgu-Jiu se înregistrează o situație similară, aici Consiliul Local nefiind de acord cu bugetul cerut de conducerea societății, pe motivul lipsei procedurilor legale.
ANAMARIA STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here