CNADR : Circulaţia pe Transalpina rămâne închisă

379

Circulaţia pe DN 67 C – Transalpina – rămâne închisă, în condiţiile în care lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, iar pe o porţiune sunt abandonate, după ce constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul.

Potrivit CNADNR, DN 67C este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare.
CNADNR mai precizează, luni, că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl.)

Conform sursei citate, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de şantier. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă.

Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârşitul lunii iunie, că CNDNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, astfel că Transalpina rămâne închisă.
Neaga mai spunea, în urma unei vizite făcute în zonă, că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.
„Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, afirma Neaga.
Directorul general al CNADNR afirma că, în prezent, compania pe care o conduce îşi calculează pagubele şi va apela la instanţă pentru a obţine inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectivă începând lucrările de modernizare a şoselei în 2007, muncitorii fiind retraşi însă de pe Transalpina în 2012, după arestarea patronului Nelu Iordache.

Conform acestuia, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma, în 11 iulie, că Transalpina este deschisă, dar cu „statut de drum în lucru”.
„Transalpina este în situaţia de copil orfan. Adică ea nu a fost preluată de către CNADNR de la constructor, constructorul e în faliment sau nu ştiu exact cum e, a fost preluat de o firmă de insolvenţă, o primă firmă de insolvenţă care a renunţat, ăia şi-au dat demisia din insolvenţă şi a luat-o a doua (…). Transalpina e un copil orfan, care nu are tată, nu are mamă în acest moment şi încercăm să vedem prin serviciile de protecţie socială, de asistenţă, de casa copilului să-i găsim o soluţie în acest moment. Ăsta e adevărul adevărat”, a mai spus Rus.
Întrebat dacă Transalpina este deschisă circulaţiei, Ioan Rus a răspuns că „este deschisă cu statut de drum în lucru” şi cu restricţii de rigoare.
„Este deschisă. Atâta doar că e un statut de drum în lucru, adică cu restricţiile de rigoare, atenţionat fiecare să umble cu grijă acolo că nu-s finalizate chiar toate chestiunile”, a adăugat Ioan Rus.

În 26 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis în judecată, în stare de arest, într-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune.( Mediafax )

2 COMENTARII

  1. ,,,,,,,Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului,,,,,,,Mai nea’ Neaga , tu te auzi ce vorbesti ? Cum sa fie drumul constructorului ??? L ati vandut deja si noi nu stim ? Mare e gradina ,,,,,,,,CNADRului …….

  2. Dupa logica acestot inteligenti, ar trebui ca toate drumurile in lucru sa fie inchise, ca sa rezolvam dracu problema asta in Romania. E drumul in lucru? Il inchidem acolo cativa ani, constructorul lucreaza in liniste si, dupa aia, cand e gata, mergem pe el. Daca mai traim pana il termina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.