Pacienții care au fost internați în Spitalul Județean de Urgență din Târgu-Jiu sunt întrebați, la externare, prin intermediul unui SMS, despre experiența trăită în unitatea sanitară. Dumitru Vienescu, managerul spitalului, spune că toate răspunsurile primite vor fi centralizate și analizate la sfârșitul fiecărei luni. „Vom ține cont de problemele sesizate și vom remedia lucrurile care nu funcționează”, dă asigurări Vienescu.
Aplicația prin SMS funcționează de la începutul lunii mai. Au fost trimise deja 400 de chestionare, însă doar 20 de răspunsuri au fost primite până acum.
„Chestionarele vor fi centralizate și analizate la sfârșitul fiecărei luni. Ele vor fi aduse în discuția Consiliului Etic și a Comitetului Director. Vom purta discuții inclusiv cu șefii de secție, pentru a putea remedia tot ce nu funcționează. Pe toți ne interesează ca pacientul să fie mulțumit de serviciile oferite de spital. De asta, dacă ne informează și ne spune exact ce nemulțumiri are, putem să îndreptăm situația și să îmbunătățim serviciile oferite”, a declarat managerul Dumitru Vienescu.
Întrebările din chestionar
Concret, pacienții sunt întrebați dacă au fost mulțumiți de modul în care au fost tratați, de atitudinea personalului, de condițiile de cazare și masă sau de curățenia din saloane.
Pacientul va fi întrebat inclusiv dacă i s-au solicitat bani sau dacă a fost pus în situația de a cumpăra medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, spitalul păstrând confidențialitatea răspunsurilor și anonimatul celui care completează chestionarul.
„Am ținut foarte mult să reglementăm această situație privind comunicarea cu pacienții. Vrem să știm clar care este situația reală, dacă pacientul nu a primit medicamente, ce medicamente nu a primit și să verificăm dacă acele medicamente sunt sau nu în farmacia spitalului. Nu trebuie neapărat să găsim vinovați, ci trebuie discutat și luate măsuri ca toate aceste lucruri să nu se mai întâmple”, a mai declarat Vienescu.
Mecanismul de feedback prin SMS a fost implementat cu ajutorul specialiștilor de la Centrul de Calcul din Târgu-Jiu.
Înainte de implementarea noului mecanism, pacienții completau, dacă doreau, chestionarele de satisfacție tipărite și distribuite în spital, care nu erau tocmai relevante.
I.IRINOIU