Centrul „Brâncuși” la Târgul de Turism al României

1349

Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României, la cea de a 47-a ediție a sa, a avut loc în perioada 23-26 februarie 2023, în pavilionul B2 al Centrului Expozițional „Romexpo”. Ca de obicei, el a fost dedicat atât agențiilor de turism, touroperatorilor, participărilor internaționale și serviciilor turistice, cât și zonelor turistice din România, prin intermediul Unitătilor Administrativ Teritoriale, Consiliilor Județene, Primăriilor, Asociațiilor de Turism și Oficiilor de Turism.
Târgul de Turism al României reprezintă oportunitatea de a întâlni noi clienți, parteneri de afaceri, clienții actuali și potențiali, lideri de opinie, într-un cadru necesar dialogului de business într-un mediu profesionist.
Vizitatorii pot profita de ofertele pe care agențiile de turism și touroperatorii le-au pregătit special pentru târg, pot descoperi cele mai atractive destinații, atât naționale, cât și internaționale, unități de cazare și de agrement, prestatori de diverse servicii în turism sau autorități de turism locale, întâlnesc specialiști în domeniu care oferă recomandări pentru alegerea vacanței lor în funcție de preferințe și buget, compară ofertele propuse cu cele promovate prin diferite platforme de rezervare.
Standul de promovare al municipiului Târgu Jiu a fost organizat de către Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din cadrul Primăriei Municipiului Târgu Jiu, prin intermediul departamentului său de turism (Centrul Național de Informare și Promovare Turistică). Reprezentanții instituției au fost: Adrian Bândea (managerul centrului), Adriana Staicu și Adrian Bunăiașu (inspectori de specialitate).
S-a urmărit, în special, promovarea turistică a celor mai importante obiective din oraș, cu privire specială asupra capodoperei brâncușiene, Ansamblul Monumental „Calea Eroilor”, pentru a atrage vizitatori din țară și străinătate. Mai mult decât atât, s-a dorit și o deschidere spre se a face cunoscute și unele obiective turistice importante, din comune gorjene (Peștișani, Dănești ș.a.) și din locuri pitorești (Defileul Jiului).
Promovarea orașului s-a realizat pe mai multe direcții. Ca o noutate, a fost prezentată aplicația mobilă „Târgu Jiu City App”, prin care cei interesați pot afla, utilizând un telefon „inteligent”, detalii nu numai despre obiectivele turistice și culturale din oraș, dar și despre posibilități de cazare sau diverse activități recreative. O ofertă interesantă s-a făcut prezumtivilor vizitatori: dacă ajung în Târgu Jiu vor beneficia de ghid gratuit din partea Centrului „Brâncuși” pentru ansamblul „Calea Eroilor”.
A fost revelată și noua identitate vizuală a orașului Târgu Jiu: noul său „logo” (care va fi plasat pe toate materialele de promovare) și noul său film de prezentare.
Ca o atracție suplimentară, în mijlocul standului a fost amplasat un sistem de filmat cu braț rotativ, la 360 de grade, de care vizitatorii au beneficiat din plin, prin faptul că s-au lăsat filmați în acest mod, iar filmele scurte le-au fost apoi trimise pe adresa lor de e-mail.
Reprezentanții centrului de turism au luat legătura și cu instituții similare din țară, în vederea unor schimburi de experiență și colaboraări reciproc avantajoase.
Artistul Florin Gheorghiu (vicepreședintele Filialei Târgu Jiu a UAP din România) a participat, de asemenea, la standul de turism gorjean, ca invitat special, realizând și oferind vizitatorilor portrete, caricaturi și diverse schițe. A expus și câteva din lucrările sale, în stilul icoanelor vechi (picturi pe lemn).
Vizitatorii standului gorjean au fost numeroși, cei mai mulți fiind tineri interesați de excursii, dar și numeroase persoane în vârstă. Au fost prezenți și eurodeputați, funcționari din diverse ministere, artiști, scriitori, persoane publice din Gorj, personalități marcante din capitală și studenți.
Participarea Centrului „Brâncuși” la Târgul de Turism al României s-a înscris ca un succes, care va fi însă deplin atunci când va da rezultatele scontate, adică va atrage din ce în ce mai mulți turiști în orașul căruia i-a promovat valorile.
Sorin Buliga

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here