Campania pentru “Cumințenia Pământului”, susținută de Muzeul Național de Artă

527

Pentru că autoritățile nu reușesc deocamdată să îi convingă pe români că trebuie să doneze banii necesari cu care să poată cumpăra lucrarea “Cumințenia Pământului”, a lui Constantin Brâncuși, Muzeul Național de Artă a României a decis să se implice în mod direct în campania respectivă, mai ales că prea mult timp pentru a strânge milioanele de euro nu prea mai este. MNAR va lansa propria campanie “Brâncuși e și al nostru”. Vizitatorii care vor trece pragul muzeului începând cu acest weekend vor primi pe lângă biletul de intrare și o carte poștală gratuită imprimată cu un desen al artistului Dan Perjovschi, dar și cu invitația de a dona în cadrul campaniei inițiate de ministrul Culturii și Guvernul României. Până să fie retrocedată, “Cumințenia Pământului” a aparținut Muzeului Național de Artă și tocmai de aceea acum muzeul se implică în campania respectivă.
“Având în vedere faptul că lucrarea Cumințenia Pământului a aparținut MNAR până în anul 2010, consider necesar să ne alăturăm campaniei naționale de subscripție publică. Dan Perjovschi mi-a spus nu demult că, dacă 3 milioane de români ar dona cel puțin 2 euro, lucrarea ar putea fi cumpărată. L-am rugat să facă un desen plecând de la această afirmație. Campania noastră pornește de la acest desen”, susține directorul general al MNAR, Călin Stegerean. Muzeul Național de Artă al României lansează, vineri, programul “Nocturna muzeală”, urmând ca sediul central și muzeele subordonate să fie deschise până la ora 22,00 în ultimul weekend al fiecărei luni, în speranța că va crește numărul donatorilor în perioada următoare.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.