Ca la noi, la nimeni – Președintele Iohannis acuză politicienii „inflamați”, în cazul Bîstroe!

595
SANYO DIGITAL CAMERA

Motto: „Greșelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovați, se împiedică dezvoltarea unei țări întregi și se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” – Mihai Eminescu

Există, desigur, multe alte probleme de rezolvat ale guvernării României, dar, ca și cum multiplele crize nu ar fi suficiente, a mai apărut una deloc de neglijat, provocată de obrăznicia Ucrainei care, fără acordul țării noastre, continuă să sape, să dragheze Canalul Bâstroe. Preș. Klaus Werner Iohannis susține că România și-ar fi dat un acord pentru executarea unor lucrări de întreținere pe Bîstroe, numai că din informațiile oferite inclusiv de surse uncrainene – Căpitănia portului Ismail și site-ul Ministerului ucrainean al Infrastructurii
CÂINII LATRĂ, URSUL MERGE! Intenția autorităților din Ucraina vizează și adâncirea Canalului Bîstroe, de la 3,9 metri la peste 7 metri, ba chiar 8-9 metri, și acestea doresc să transforme Canalul Bîstroe într-unul navigabil pentru nave maritime și nave de război. Ceea ce, evident, creează mari probleme păstrării Biosferei Delta Dunării, prin secarea Canalelor Sulina – singurul navigabil în accepțiunea forurilor internaționale – a Canalului Chilia și a brațului Sfântu Gheorghe.
Normal, forurile române – Ministerul Transporturilor și Ministerul Mediului – au făcut numeroase demersuri pentru a permite intrarea pe Canalul Bîstroe, aflat în întregime pe teritoriul Ucrinei ca să poată face măsurători la fața locului, dar răspunsul acestor foruri ucrainene omoloage celor dion România întârzie să apară. Vreme în care ucrainenii continuă să sape și să dragheze, anunțând toți armatorii doritori că sunt așteptați să navigheze pe Canalul Bîstroe!
Ministrul român al Mediului, Tanczos Barna, s-a adresat omologului său ucrainean, căruia i-a propus să se-ntâlnească astăzi, luni, numai că a fost amânat peste două-trei săptămâni. La fel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a solicitat ca trei nave românești să primească acceptul părții ucrainene sprea face măsurători pe Canalul Bîstroe, cele 3 nave românești sunt pregătite pentru operațiune, dar nu a primit niciun răspuns de la ministrul Transporturilor din Ucraina.
PREȘEDINTELE IOHANNIS ACUZĂ POLITICIENII „INFLAMAȚI!” În vremea când încă se afla la Varșovia, Preș. Klaus Werner Iohannis a intervenit săpunindu-i pe politicienii români pe care i-a botezat „inflamați”, cerându-le imperativ să nu mai „critice” și să nu mai „atace” Ucraina. Fie că președintele Iohannis este prost informat sau total neinformat, ceea ce este la fel de grav, ca să nu-l bănuim de rea credință. Mai ales că domnia sa este profesor de fizică și nu se poate să fi lipsit de la lecția cu principiul vaselor comunicante. Conform căruia, dacă Bîstroe este adâncit și va prelua o mare cantitate de apă, celelalte canale românești – Sulina, Sfântu Gheorghe și chiar Chilia – canal jumătate al României și jumătate al Ucrainei – vor pierde, cum spuneam, din debitele lor, iar în verile secetoase pot seca mult și ar deveni inutilizabile. Cert este că Ucraina nu se află la prima încercare de acest fel. În anul 2004 a fost un alt Scandal Bîstroe, dar atunci conflictul l-a câștigat România. Iar noi credeam scandalul încheiat. Ne pare tare rău că Ucraina se află în războiul provocat de armata Federației Ruse invadatoare în ultimul an. Dar una-i una și alta-i alta.
PRIM-MINISTRUL CIUCĂ ÎL CONTRAZICE PE IOHANNIS! Curios, inclusiv Prim-ministrul României, Nicole Ciucă, a declarat că Ucraina sapă la Canalul Bîstroe, în pofida reglementărilor internaționale care-i interxic acest lucru fără acordul României. În această săptămână, una de foc pentru Scandalul Bîrstroe, o echipă neutră a Comisiei Europene se deplasează să se convingă de ilegalitățile comise de Ucraina pe Canalul Bîstroe.
SE IMPUNE INTERVENȚIA COMISIEI DUNĂRII. Totuși, cauza României nu este defintiv pierdută, întrucât singura care poate decide în acest caz numit Scandalul Bîstroe este Comisia Dunării. Aceasta ar putea impune Ucrainei să respecte prevederile Tratatului de la Belgrad.
ION PREDOȘANU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here