Boeriu: „Numărul actual al angajaţilor din DSP-uri se înjumătăţeşte”

372

Reorganizarea direcţiilor de sănătate publică va însemna şi părăsirea sistemului de către o parte din actualii angajaţi. Marius Boeriu, directorul executiv al DSP Gorj spune că numărul salariaţilor care sunt acum în direcţii se va înjumătăţi. La ora actuală încă nu este foarte clar modul în care vor fi selectaţi cei care rămân şi cei care pleacă.

Până la data de 1 decembrie, se discută pe baza hotărârii de guvern privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţilor Teritoriale de Sănătate Publică (ATSP). Opt ATSP ar putea lua locul direcţiilor judeţene de Sănătate Publică (DSP), dacă proiectul de lege privind înfiinţarea acestora va fi aprobat de autorităţi. Judeţul nostru va fi în structura ATSP Dolj, alături de Dolj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea.

Boeriu: „Preşedintele CJ va decide unde trebuie să mă duc”
Directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj este la zi cu noutăţile privind reorganizarea instituţiei pe care o conduce. El spune că o parte din instituţie va fi în structura ATSP Dolj, restul fiind organizată sub forma unui serviciu public cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Judeţean Gorj. Cât priveşte soarta sa după acest moment, Marius Boeriu a declarat: „Eu merg înainte. Rămâne la latitudinea preşedintelui Consiliului Judeţean ce funcţie voi ocupa eu; unde îmi zice să mă duc, acolo mă voi duce”. Cât priveşte viitorul actualilor angajaţi ai DSP, Boeriu spune că numărul lor va scădea mult. „La nivel naţional sunt undeva la patru mii şi vor rămâne două mii şi ceva; deci din totalul actual vor rămâne doar jumătate. Modul cum se va face reducerea de personal este încă incert”, a precizat directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj.

Atribuţii şi finanţare pentru ATSP
Autorităţile Teritoriale de Sănătate Publică vor organiza şi coordona asistenţa medicală în caz de calamităţi, catastrofe şi situaţii deosebite, vor identifica problemele locale prioritare de sănătate publică, vor elabora şi implementa acţiuni locale.
Cât priveşte bugetul ATSP, acestea vor fi finanţate de la bugetul de stat, însă pot primi bani şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii, pentru finanţarea diverselor acţiuni şi activităţi ce au legătură cu Sănătatea.
Autorităţile Teritoriale de Sănătate Publică vor coordona şi monitoriza respectarea şi aplicarea reglementărilor din Sănătate; vor asigura control şi inspecţie sanitară pentru verificarea aplicării reglementărilor din domeniul sănătăţii în unităţile aflate în aria de autoritate. Tot ATSP vor coordona, la nivel local, sistemele naţionale de alertă din domeniul sănătăţii publice, prin asigurarea unui serviciu permanent de culegere şi difuzare de informaţii pe domenii de competenţă. Alte atribuţii ale ATSP vor fi: colectarea şi înregistrarea datelor privind sănătatea populaţiei, utilizând informaţiile în scopul identificării problemelor de sănătate ale acesteia; identificarea posibilelor probleme de sănătate publică sau ameninţări la adresa sănătăţii unei comunităţi; coordonează serviciile de ambulanţă conform atribuţiilor stabilite de Ministerul Sănătăţii.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.