Autoritatea Feroviară Română, pe firul accidentului feroviar de la CEO! Salariatul nu era trecut în autorizația de exploatare a CFU Turceni

1809

Șeful de secție al Căii Ferate Uzinale(CFU) Turceni, care nu există în momentul de față, deoarece ocupantul postului, Marian Șteică, a fost transferat recent la SE Craiova II, dar și directorul Direcției Suport, Doru Iacob, ar trebui să dea explicații Autorității Feroviare Române și ITM Gorj, după accidentul feroviar, în urma căruia un salariat al Minprest Serv a fost lovit de o locomotivă, care executa manevră pe liniile stației CFR Turceni. Salariatul aparținea subunității CEO și executa serviciu la siguranța circulației, dar nu era trecut în autorizația de exploatare, deoarece SC Minprest Serv nu este autorizată ca și operator de manevră feroviară. Cu toate acestea, superiorii secției și cei ai direcției au închis ochii, lucru care a dus la accidentarea gravă a salariatului de 62 de ani, aflat momentan internat într-un spital din Craiova cu multiple traumatisme, inclusiv cu un picior rupt.

După incidentele repetate de la Secția CFU Turceni, din cadrul ELCFU Motru, adică deraieririle de vagoane relatate de presă la începutul acestui an, dar mușamalizate de CEO, un alt accident grav s-a petrecut, luni seara, în sânul companiei. Accidentul a trecut fără ca adevărații vinovați să fie trași, până în prezent, la răspundere.

Securitatea CEO acoperă tot!
Accidentul, petrecut în stația CFR Turceni, în urma căruia un salariat Minprest a suferit un accident grav de muncă, incident care va fi acoperit și de această dată, demonstrează fără echivoc că, la această secție se lucrează cu oameni, care nu ar avea ce căuta acolo. Mai exact, în stația respectivă prestează cam zece salariați Minprest, care nu sunt trecuți și în autorizația de exploatare a stației CFU Turceni. Vina nu aparține însă acestor salariați ori celor de la Minprest, ci doar directorului Direcției Suport, șefului de secție CFU și responsabilului pe siguranța circulației de la LFI Turceni, care cunoșteau legea, dar, cu bună știință, au ignorat-o. Cum este lesne de înțeles, niciunul dintre cei trei nu vor fi sancționați, nici de conducerea CEO și nici de Autoritatea Feroviară Română, care ar fi trebuit să se autosesizeze deja în urma accidentului și să verifice imediat autorizația de exploatare a stației. Verificatorii AFR ar fi trebuit să întrebe responsabilii de ce acest salariat era în câmpul muncii conform planificării, fără să fie trecut în autorizația respectivă.
În stația CFU Turceni trec zilnic zeci de trenuri de persoane și marfă directe ori navete cu cărbune din direcția Plopșoru, Motru, Jilț, Husnicioara și Rovinari, iar personalul stației trebuie să fie instruit, prelucrat și autorizat și trecut în anexa de la autorizația de exploatare. Asta, la capitolul personal care concură la siguranța circulației. Din păcate, lucrurile nu stau așa și în practică, lucrându-se pompieristic, haotic și ilegal într-o activitate feroviară de importanță majoră pentru CE Oltenia. Șocant este că, și după acest incident, acești salariați ai Minprest lucrează, în aceleași condiții, în stația respectivă.
ANAMARIA STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here