Aproape 3600 de elevi din Gorj au fost înscriși la activitățile remediale

754

Aproximativ 3600 de elevi din județul nostru au fost înscriși în vederea participării la activitățile remediale organizate în cadrul Programului național pilot de tip ,,Școala după școală”. Conform ordinului Ministerului Educaţiei care stabileşte metodologia orelor remediale, părinţii au putut să îşi înscrie copiii în programul remedial până la data de 3 martie, iar activităţile propriu-zise vor începe din 8 martie.

Conform datelor centralizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ), numărul total al elevilor din învățământul primar și gimnazial din județul nostru care au fost înscriși la activitățile remediale este de 3593. Aproape 2000 dintre aceștia sunt elevi în clasele 0-IV. ,,Avem înscriși 3593 de elevi, din care: clasa pregătitoare – 283, clasa I – 360, clasa a II-a – 406, clasa a III-a – 429, clasa a IV-a – 477, clasa a V-a – 372, clasa a VI-a – 339, clasa a VII-a – 405, clasa a VIII-a – 522. Cele mai multe cereri au fost depuse la: Școala Gimnazială Țânțăreni – 179, Școala Gimnazială ,,Voievod Litovoi” Târgu-Jiu – 157, Școala Gimnazială Mușetești – 103, Școala Gimnazială Telești – 102, Școala Gimnazială ,,Constantin Săvoiu” Târgu-Jiu – 92, Școala Gimnazială Dănciulești – 88, Școala Gimnazială ,,Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu – 84, Colegiul Auto ,,Traian Vuia” Târgu-Jiu – 83 și Colegiul Național ,,George Coșbuc” Motru – 80”, a declarat inspectorul școlar Nicolae Negrea. Potrivit normelor metodologice aprobate prin ordinul M.E. nr. 3300/2021, pot beneficia de orele remediale elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune fiabilă la internet, elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină, precum şi elevii care au nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare. La Mușetești, de exemplu, majoritatea elevilor care și-au exprimat dorința de a participa la ore remediale se încadrează în cea de-a treia categorie. ,,La noi s-au înscris de la ciclul primar toți copiii, adică 52, iar de la ciclul gimnazial 50. Predomină cei care se încadrează în punctul c) din Ordin. Părinții au făcut cereri pentru că în online nu a fost atât de bine înțeleasă materia și elevii au nevoie de aceste activități remediale, nu neapărat pentru că au rezultate slabe. Copiii au dorit să participe la aceste activități. În cadrul proiectului sunt niște criterii de eligibilitate. Dacă un copil a dorit să participe, a făcut cerere, noi nu puteam să-l refuzăm. Nu am făcut diferențe între copii și vom face cu toții aceste ore de pregătire. Ei vor rămâne o oră după ce își termină programul normal, în fiecare zi. Copiii fac naveta cu microbuzul școlar și ar fi fost mai dificil să le organizăm în weekend. Au fost și la noi probleme cu accesul la dispozitive, dar cu sprijinul Primăriei, le-am achiziționat tablete, au primit copiii tablete și de la Inspectorat și am avut grijă să aibă acces la școala online”, a declarat Maria Janina Morma, directorul Școlii Gimnaziale Mușetești. La Țânțăreni, pe lista celor înscriși la ore remediale apar atât copiii care au întâmpinat probleme în ceea ce privește accesul la ore online, cât și copiii care au nevoie de ore în plus de pregătire. ,,La noi, copiii înscriși pentru activitățile remediale se încadrează în mai toate categoriile. Avem și copii care doresc ore remediale ca și ore de pregătire, începând chiar cu clasa pregătitoare. Ca și unități, avem Școala Gimnazială Țânțăreni, Școala Gimnazială Florești, și Școala Primară Chiciora, iar cei de Chiciora chiar au nevoie de ore remediale. Foarte greu au putut să intre și să se conecteze pe tablete. Per total, cam 180 de cereri am avut. Acum să vedem dacă pe toate o să le accepte Inspectoratul. La clasele primare se pot face orele remediale în timpul săptămânii. Zilnic, după ce își finalizează lecțiile, copiii vor rămâne în clase și vor continua câte o oră în plus. Vor face alternativ, o zi Limba română, o zi Matematică; mai mult pe asta se bazează aceste ore remediale. Cei din ciclul gimnazial au solicitat mai mult Matematică. La Școala Gimnazială Florești orele se termină la ora 14.00; dacă mai pot să rămână încă o oră cei din grupa care cere remediale, o să poată să facă atunci; dacă nu se pot face în cursul săptămânii, se va lucra și sâmbătă. Avem și grupe de 14 elevi, de 15 elevi”, a declarat Elena Boiangiu, directorul Școlii Gimnaziale Țânțăreni.

Orele remediale încep pe 8 martie
Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educației, inspectoratele școlare vor stabili lista unităților de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“, dintre cele care au optat pentru organizarea acestor activități, până pe 5 martie, urmând ca activitățile remediale să înceapă pe 8 martie. Pentru acoperirea costurilor organizării și participării elevilor la activitățile de educație remedială, se acordă unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ un sprijin financiar de 0,4 ISR/lună, exprimat în lei, per copil înscris în program, respectiv 200 de lei/lună. Condiția de acordare a sprijinului financiar lunar unităților de nvățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ este de participare a elevilor la cele 20 de ore/lună de activități de educație remedială. În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale.
Reducerea sprijinului financiar acordat unui elev se va face dacă numărul de absențe este mai mare de 25% din totalul de ore prevăzut pe lună pentru un elev. Absențele înregistrate din motive medicale nu conduc la diminuarea sprijinului financiar.
ROXANA LUPU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here