Lumea STEAM s-a dezvăluit în aceste zile pentru elevii Școlii Gimnaziale ”Alexandru Ștefulescu” Târgu Jiu, în cadrul mai multor activități derulate la Biblioteca Județeană ”Christian Tell”.
În cadrul Proiectului Educativ „Young Leaders, Reading & Building”, desfășurat în parteneriat cu Young Engineers Târgu Jiu, la începutul acestei săptămâni, elevii claselor a III-a B și a III-a D de la Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu”, însoțiți de învățătoarele Dobrițescu Ileana Ștefania și Stamatoiu Ancuța, au descoperit minunata lume STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică) și au construit o tiribombă, învățând despre forța centrifugă și observând cum funcționează aceasta, atât acționată manual, cât și cu ajutorul unui motor electric.
Ulterior primei zile de activități, a fost rândul elevilor claselor I D, învăț. Anamaria Nina Jurebie și clasa a III-a E, învăț. Mihaela Veronica Niculete, de la aceeași școală. Copiii au fost întâmpinați de fiecare dată, la MansArta, de Maria-Luiza Sandu, managerul Bibliotecii Județene „Christian Tell” Gorj, care le-a vorbit despre importanța bibliotecii în educație. ”La bibliotecă, elevii au posibilitatea, pe lângă cărți, să găsească și alte modalități de învățare nonformală și evenimente recreative bazate pe descoperirea talentelor din fiecare. Iar cel mai important, așa cum la intrarea într-o casă îți trebuie cheie, accesul spre oferta bibliotecii se face prin deținerea de card (permis) – cheia către o lume plină de povești și cunoaștere – pe care copiii cu bucurie au primit-o”, a declarat Luiza Sandu, managerul Bibliotecii Județene Gorj.
Proiectele STEAM îi ajută pe copii să ducă rezolvările matematice și cele științifice dincolo de teorie și să le folosească pentru a rezolva situații din viața cotidiană. Mai mult, aceste activități contribuie atât la dezvoltarea gândirii critice, a celei logice, cât și la dezvoltarea gândirii creative, oferindu-le libertatea de a vedea răspunsul la întrebarea: ”Ce se întâmplă dacă fac asta?” Activitățile pun bazele pentru coding și îi ajută pe copii să dezvolte abilități de relaționare, colaborare, muncă în echipă, dezvoltare de proiecte, soluționare de probleme, obținând ca rezultat un produs funcțional.
„Activitatea a presupus, în primul rând, munca în echipă, apoi spiritul practic, spiritul de observație, îndemânarea și inteligența. Au avut ca sarcină să realizeze un lego destul de complicat și vă mărturisesc că nu credeam să îl finalizeze cu toții într-o oră, însă cu ceva efort, cu cooperare, cu ceartă pe alocuri (care să pună piesa), au reușit într-un final, iar bucuria a fost pe măsură”, a declarat Ancuța Stamatoiu, prof. învățământ primar.
I.M.