733 de gorjeni vor recuperarea taxei auto

445

Un număr de 733 de şoferi gorjeni doresc recuperarea taxei de poluare instituită în urmă cu câţiva ani. Aceştia au obţinut o hotărâre judecătorească pentru recuperarea banilor astfel că au înaintat către Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Gorj, cereri de înapoiere a banilor achitaţi la înmatricularea autovehiculelor.

Gabriela Nalbitoru, purtător de cuvânt al AJFP Gorj, a declarat faptul că de la începutul anului şi până în prezent, instituţia a soluţionat 418 cereri de recuperare a taxei de poluare, pentru care a fost achitată suma de 1.749.000 lei. „Deşi am soluţionat aceste cereri de restituire, mai sunt alte 315 în curs de soluţionare, ale căror plăţi se vor face conform graficului Administraţiei Fondului de Mediu”, a precizat reprezentanta AJFP Gorj. Totodată, încă nu s-a înregistrat nicio plată pentru recuperarea timbrului de mediu, acesta înlocuind vechea taxă auto de poluare.
La cererea de restituire se anexează, în original sau în copie, documentul doveditor al plăţii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, respectiv chitanţa fiscală/ordinul de plată şi extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plăţii acesteia, precum şi copia cărţii de identitate a vehiculului şi a certificatului de înmatriculare, cu prezentarea în original a acestora. În cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire se anexează, în copii conforme cu originalul, documentul doveditor al plăţii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, precum şi cartea de identitate a vehiculului şi certificatul de înmatriculare.
Ca şi noutate, de luna trecută, s-a emis un Ordin comun al Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Mediului, prin care sumele pe care persoanele le obţin prin diverse hotărâri judecătoreşti se eşalonează pe o perioadă de cinci ani.
În fiecare an din cei cinci, se acordă 20% din suma care trebuie plătită, actualizată cu rata inflaţiei la data plăţii. Plata se face în primul an, la o lună de zile după ce s-a obţinut graficul de la Administraţia Fondului de Mediu, iar în anii următorii în luna aprilie dacă s-a depus cererea în semestrul I, iar în luna noiembrie dacă s-a depus în semestrul II, an de an până când expiră cei cinci ani.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here