Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, marcată şi în acest an

112

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj a celebrat, vineri, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, sărbătorită în fiecare an pe data de 15 martie. Pentru a marca această zi, comisarii au organizat o serie de manifestări, programul activităţilor incluzând o masă rotundă la care au fost abordate subiecte referitoare la îmbunătăţirea accesului la căile de atac în justiţie, inclusiv soluţionarea alternativă a litigiilor din domeniul protecţiei consumatorilor, legislaţia şi practica europeană, monitorizarea funcţionării şi eficacităţii acesteia.

În acest an, ziua de 15 martie s-a desfăşurat sub sloganul “Acum! Justiţie pentru Consumatori”. Totodată, au fost planificate acţiuni de promovare a drepturilor consumatorilor în cadrul instituţiilor de învăţământ şi a centrelor comerciale, unde consumatorii au fost consiliaţi despre achiziţionarea de bunuri şi servicii, dar şi despre obligaţiile care le revin la cumpărare.

“Alege, este dreptul tău!”
Tot pentru a marca Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, comisarii gorjeni au organizat faza judeţeană a concursului „Alege, este dreptul tău!”, ediţia a XI-a, cu tema: ” Informarea completă, corectă şi precisă – un drept şi o necesitate pentru consumatori ”.
Concursul s-a desfăşurat, sâmbătă la orele 09.00 la Colegiul Economic „Virgil Madgearu” din municipiu, cu participarea elevilor claselor IX- XI care s-au calificat la faza şcolară.
În anul 2012, CJPC Gorj a cercetat şi soluţionat un număr total de 252 reclamaţii, cele mai reclamate produse/servicii fiind: serviciile de telefonie fixă/mobilă (32 FR-362 lei restituiţi); serviciile de furnizare/facturare a energiei electrice (24 FR); produse/servicii financiare (17 FR-1.087 lei restituiţi), produse/servicii alimentare (17 FR); telefoane mobile (16 FR-851 lei restituiţi); servicii de televiziune/internet (14 FR), produse electrocasnice (14 FR-2.298 lei restituiţi); produse/componente IT (10 FR-8.978 lei restituiţi). Problemele consumatorilor, evidenţiate prin aspectele reclamate au vizat: facturarea incorectă, apariţia defectelor în cadrul termenului de garanţie, refuzul rezilierii contractului, deconectarea abuzivă, solicitarea de sume suplimentare contractului, modificarea unilaterală a contractului, nerespectarea condiţiilor de comercializare/depozitare. În urma soluţionării reclamaţiilor consumatorilor au fost dispuse măsuri de remediere a deficienţelor constând în: înlocuirea de produse în valoare totală de 18.279 lei; contravaloare achitată – 4.209 lei; valoarea reparaţiilor efectuate – 1.534 lei.
A.B.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here