Zeci de reclamaţii şi sesizări la CJPC Gorj

254

Zeci de gorjeni nemulţumiţi au făcut sesizări la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj, în luna septembrie. Aceştia au reclamat o serie de aspecte în diverse segmente de activitate precum servicii de telefonie mobilă sau servicii financiar-bancare.

Consumatorii gorjeni nu se dau înapoi când vine vorba de a reclama agenţii economici care le încalcă drepturile. „În luna septembrie, un număr de 21 de consumatori, au formulat reclamaţii care au fost înregistrate la instituţia noastră, la compartimentul de reclamaţii şi sesizări. Aspectele reclamate au venit din diverse segmente de activitate şi de produse. Pot să menţionez produse nealimentare, respectiv produse electronice şi IT, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, servicii de telefonie fixă sau mobilă sau servicii financiare sau de creditare. Din cele 21 până la această dată au fost soluţionate un număr de 17, majoritatea fiind soluţionate în favoarea consumatorilor fiind considerate întemeiate. Ca urmare a cercetării aspectelor reclamate au fost dispuse măsuri de remediere pentru consumatori fără costuri suplimentare”, a declarat Daniela Michi, şefa CJPC Gorj.

Reclamaţii, în curs de soluţionare
Şi în domeniul produselor bancare au existat o serie de nemulţumiri din partea consumatorilor gorjeni. „Au fost depuse un număr de 4 reclamaţii privind serviciile financiar-bancare pe această lună. Aspectele reclamate de către consumatori priveau solicitarea de sume suplimentare care nu au fost prevăzute în contract sau faptul că li s-au impus de asemenea anumite comisioane care nu se regăseau în contract sau se regăseau, dar valoarea era alta decât cea menţionată în contract. Un alt exemplu este că anumite persoane nu au putut folosi cardurile din cauză că o anumită reţea de bancomate a fost blocată. Aceste reclamaţii sunt în curs de soluţionare, una dintre ele este finalizată iar celelalte în zilele acestea se vor finaliza. Urmând ca mai apoi să se dea soluţiile pentru ele. Cea care a fost finalizată este în favoarea consumatorului”, a mai spus Michi.
Comisarul-şef a mai menţionat de asemenea că, CJPC Gorj este obligat, conform legii să răspundă consumatorului în termen de 30 de zile sau 45 dacă aspectele supuse cercetării sunt mai complicate.
“Este într-adevăr o procedură care trebuie îndeplinită, sunt documente de depus, atât din partea consumatorului în momentul în care depune reclamaţia, cât şi din partea operatorului economic bancar care trebuie să vină şi să depună documente, puncte de vedere, extrase, tot ce este nevoie pentru a ajunge la o soluţie ca urmare a aspectelor reclamate”, a conchis Daniela Michi.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here