Zeci de plângeri ale gorjenilor împotriva unităţilor bancare

445

Pe parcursul acestui an, un număr de 29 de consumatori de la nivelul judeţului nostru au formulat reclamaţii cu privire la serviciile financiar-bancare.

În vederea rezolvării sesizărilor primite din partea gorjenilor, comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj au efectuat acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul prestării serviciilor de către instituţiile finaciar-bancare şi nebancare (IFN-uri).
Aspectele reclamate de cetăţeni se refereau la existenţa de clauze/comisioane abuzive în contractele de credit, refuzul restituirii sumelor depuse în vederea economisirii-creditării, nerespectarea clauzelor contractuale, operaţiuni fără acordul consumatorilor în contul de card, încheierea de poliţe de asigurare în numele consumatorului fără acordul acestuia. De asemenea, acestor sesizări, cei 29 de gorjeni au mai reclamat şi perceperea de sume suplimentare contractului de credit, executarea silită a creanţelor, înregistrarea eronată în Biroul de Credit, majorarea cuantumului ratelor lunare, neefectuarea transferului de sume de bani în cont de pe card, refuzul ori neefectuarea închiderii unui cont curent.
“Din cele 29 de reclamaţii înregistrate, 27 dintre ele au fost soluţionate, iar două sunt în curs de rezolvare. Ca urmare a cercetării reclamaţiilor, au rezultat următoarele aspecte: nouă reclamaţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor fiind dispuse măsuri de restituire a sumei de 3.111 lei; aspectele reclamate nu au fost întemeiate la un nuăar de 12 reclamaţii; două reclamaţii au fost redirecţionate spre competenta cercetare; trei reclamaţii nu s-au încadrat în sfera de competenţă a CJPC Gorj, iar una dintre sesizări a fost clasată”, a declarat Mădălin Giurcău, comisarul şef adjunct al CJPC Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here