Vitamina D ne ţine departe de gripă?

163
vitaminaCa să fiu în spiritul tuturor acelora care se tem de gripa porcină, am trecut pe dietă bogată în lactate şi fructe. Şi-mi prieşte de minune. Am mai multă energie, digestia nu-mi mai face probleme, nu mai trebuie să-mi desfac câţiva nasturi de la pantaloni, ca o consecinţă a tranzitului intestinal lent, care

oricând îmi face hainele să pară mai mici decât aş fi putut să-mi imaginez, şi ce mai zici că nu am nici un simptom al gripei noi, care m-ar alarma şi i-ar trimite pe cei din jurul meu în pustietate, dar unde ar fi liniştiţi că nu ar lua tuse porcească din vina mea.

Mai nou am aflat că şi vitamina D joacă un rol important în prevenirea gripei porcine. Nu am stat prea mult pe gânduri şi m-am documentat să văd dacă este zvon sau certitudine Dar iată ce am aflat.
Când vine vorba de citrice, toţi dintre noi ştim că acestea sunt ca o mană cerească în prevenirea şi tratarea răcelii şi gripei. Însă, puţini dintre noi ştiu că o doză mare de vitamina C reduce simptomele infecţiilor respiratorii.
În ceea ce priveşte eficienţa zincului împotriva gripei, oamenii de ştiinţă de la Centrul Medical din Pittsburgh au făcut un studiu în anul 2007. Şi-au ajuns la concluzia că, doar un singur studiu scoate în evidenţă beneficiile zincului, în timp ce patru dintre ele nu o făceau. Şi am ajuns în cele din urmă şi la vitamina D sau aşa-zisă vitamină a razelor de soare, întrucât statul la soare ajută la formarea acesteia.
Potrivit unui studiu, întreprins în anul 2007, persoanele care iau zilnic suplimente pe bază de vitamina D prezintă cu până la 3 ori mai puţine şanse să ia gripă sau răceală. În ultimul an de studiu, s-a observat că o doză mare (200 de IU/ pe zi) de vitamina D ţine răceala şi gripa la distanţă, prin simplul fapt că subiecţii nu prezentau nici un fel de simptome.
Sursele de vitamina D
Uleiul de peşte şi uleiul de peşte marin cu omega 3, lumina soarelui – declanşator al sintezei vitaminei D în organism, suplimentele nutritive cu vitamina A+D, multivitamine şi multiminerale. Spre deosebire de celelalte vitamine, vitamina D poate fi produsă de organism. De fapt, procesul de sinteză al vitaminei D în epidermă este declanşat de razele solare ultraviolete, vitamina produsă fiind absorbită imediat de vasele sangvine. Soarele,vitamina D, peştele, renunţarea la carnea de pasăre, porc sau vită măresc mult puterea sistemului imunitar. Lacto – vegetarienii răcesc mult mai rar decât ceilalţi oameni, doar dacă stau în frig puternic şi chiar dacă răcesc se vindecă foarte repede.
Concluzie
Dacă până acum îţi era uşor să reţii câte ceva despre vitamina D, că acea vitamină ne ajută la asimilarea calciului în oase, acum mai ai un motiv în plus: scade riscul de cancer. Şi deci, întăreşte şi sistemul imunitar. Partea proastă a lucrurilor e faptul că nu toată cantitatea de vitamina D din hrană (lapte, peşte gras, albuş de ou, iaurt, cereale pentru micul dejun) este asimilată de organism, motiv pentru care experţii ne sugerează să luăm suplimente nutritive pe bază de vitamina D3.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here