Vezi comunicatul Uniunii Consiliilor Județene din România!

864

”Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România cere Președintelui Senatului României, domnul Robert Cazanciu, respingerea Proiectului de Lege privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19 ca urmare a faptului că aceasta va legifera abuzul de putere, politizarea funcțiilor publice și va duce la restrângerea unor drepturi și libertăți pentru cetățeni, fapt ce intră în contradicție cu articolul 53 din Constituția României. In mod nejustificat și inadmisibil, principalul domeniu vizat de proiectul de lege este funcția publică și managementul instituțiilor publice! Proiectul de lege, în forma propusă, deschide calea unor grave abuzuri în condițiile în care evaluarea activității manageriale nu se face conform legislației care reglementează stabilirea managementului în unitățile sanitare cu paturi și în instituțiile din domeniul protecției sociale și nu numai. De fapt, se încearcă prin acest text o mărire a aparatelor publice fără niciun concurs sau cu o minimă selecție a personalului, concomitent cu demiterea conducătorilor de instituții în scopul preluării controlului exclusiv politic asupra întregului aparat de stat! Nu poate fi acceptată nicio derogare de la modul de ocupare a funcțiilor publice sau contractuale ale aparatului de stat, întrucât o astfel de prevedere ar fi discriminatorie și ar încălca principiul egalității de șanse și de tratament la ocuparea funcției publice, sub o protecție nepermisă instituită printr-o lege gândită în scopul eludării măsurilor de combatere a corupției, a regimului incompatibilităților și al conflictului de interese. Inadmisibila este și excepția conform careia persoanele care ocupa functiile publice de conducere pot fi alese pe considerente aleatorii, fara niciun criteriu obiectiv si transparent, fara ca acestea sa faca parte acolo unde legea o prevede in mod obligatoriu, din corpul functionarilor publici. Atragem atentia ca functia publica implica o anumita calificare, o certificare a cunostintelor si aptitudinilor necesare intelegerii prerogativelor si responsabilitatilor angajate de functionarul public in momentul investirii in functie, dar si o serie de standarde morale, etice si de transparenta decizionala. Nu in ultimul rand, legea deschide calea unei interventii nepermise si neconstitutionale in activitatea autoritatilor publice locale care functioneaza pe principiul autonomiei locale, in conditiile in care serviciile judetene si locale de asistenta sociala au subordonare directa fata de autoritatile locale (primarie, consiliu judetean). De asemenea, autonomia locala se incalca si fara nicio justificare ce ar putea sustine demersul ca fiind unul fundamental pentru prevenirea unei calamitati naturale, a unui dezastru ori a unui sinistru deosebit de grav. În ceea ce privește restrangerea anumitor drepturi si libertati sub justificarea ca nu exista alte solutii de salvgardare a valorilor statului care sunt puse in pericol, atragem atenția că privarea de anumite drepturi nu este proportionala cu scopul, initiatorul nejustificand, de exemplu, care sunt mizele eliberarii din functie a unui functionar public de conducere din orice institutie sau autoritate publica care sa aiba ca rezultat gestionarea mai buna a pandemiei cu COVID-19. Subliniem ca nimeni nu se poate prevala de necunoasterea legii, iar neindeplinirea sarcinilor de serviciu este sanctionata de legea penala. Ca atare, prezumtia de nevinovatie este anulata sub umbrela expresiei ”grave abateri”, fara a se mentiona cine, in ce conditii si cand constata astfel de situatii”, a transmis Biroul de Presa al UNCJR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.