Vegyepszer angajează 200 de gorjeni pentru reabilitarea E 79

119

drum E79Reprezentanţii firmei maghiare Vegyepszer Budapesta încă nu au dat startul lucrărilor în teren. Dacă până acum motivul pentru care nu se demaraseră (din nou) lucrările de reabilitare a tronsonului Rovinari – Bumbeşti din E 79 era că aşteptau prelungirea autorizaţiei de construire, motivul întârzierii este acum altul: începerea mobilizării prin angajarea a 200 de muncitori.

Acum aproape o lună, reprezentanţii firmei maghiare spuneau că lucrările de modernizare a tronsonului de 44,6 kilometri dintre Rovinari şi Bumbeşti-Jiu vor demara în câteva zile. Acele zile s-au transformat în săptămâni deoarece de la Bucureşti întârzia să apară autorizaţie de construire. Firma maghiară a abandonat lucrările pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu acum aproape doi ani de zile, asta după ce executaseră doar 5% din lucrări şi încasaseră aproape patru milioane de euro. „Avem organizarea de şantier şi suntem în discuţii cu câteva firme din Gorj care să ne ajute cu utilaje şi balastiere. Avem şi bani şi sprijinul autorităţilor judeţene. Până la sfârşitul acestui an, primul strat de asfalt va fi turnat şi drumul va deveni circulabil, iar până la sfârşitul anului 2012, lucrările se vor încheia în totalitate. Societatea a suferit datorită crizei financiare şi s-a divizat pe mai multe activităţi. Contractul nu a putut fi cedat deoarece a fost licitat sub anumite criterii ce nu puteau fi îndeplinite de nicio firmă din România. Toţi banii pe care noi i-am încasat sunt justificaţi şi cheltuiţi cu realocarea utilităţilor. În următoarele patru luni, avem la dispoziţie opt milioane de euro ce vor fi cheltuiţi cu lucrările. Noi credem că valoarea proiectului nu va fi depăşită şi contractul va rămâne în termenii financiari licitaţi”, a declarat Lucian Dascălu, reprezentantul Vegyepszer Budapesta.

Staff-ul, mobilizat

E79Autorizaţia de construcţie pentru Drumul Naţional 66 Filiaşi – Petroşani a fost emisă pe data de 12 iulie de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Documentul a fost transmis prin fax către prefectul de Gorj, Liviu Andrei. În urma primirii autorizaţiei de construcţie pentru „Reabilitare DN 66 Filiaşi – Petroşani km 0+00 – km 131+00, tronsoanele km 48+900 – 71+614 şi km 79+918 – km 93-500“, lucrările de reabilitare trebuiau să înceapă chiar din ziua următoare. Acestea nu au început, motivul fiind acela că lipseşte forţa de muncă, drept pentru care va mai fi o amânare până se vor angaja 200 de persoane. „Noi acum lucrăm la mobilizarea staff-ului de conducere. Am început interviurile deoarece trebuie să facem 200 de angajări. Oamenii vor lucra pe toată perioada contractului şi anume 18 luni, iar o parte dintre ei vor rămâne şi după finalizarea lucrărilor pentru întreţinerea tronsonului, conform contractului”, a precizat Lucian Dascălu. Alături de cei 200 de muncitori, vor fi şi membrii staff-ului de conducere, care numără 50 de membri.

Prefectul şi subprefectul, în teren

Prefectul şi subprefectul de Gorj au stabilit ca de acum încolo să facă cu rândul la vizitele în teren pe tronsonul unde lucrează Vegyepszer. „De azi încolo vom monitoriza aceste lucrări în baza acordului pe care îl avem cu Ministerul Transportului. O zi voi fi eu în teren, o zi va fi subprefectul. Este nevoie să mergem în teren să vedem ce se întâmplă. Vrem să monitorizăm situaţia şi vom solicita periodic programul lucrărilor”, a declarat Liviu Andrei, prefectul judeţului Gorj. „Vrem să vedem şantierele în lucru, utilajele la muncă, vrem să avem până la sfârşitul anului stratul de bază pe acest drum pentru asigurarea unui confort minim până la finalizarea în totalitate a lucrărilor. S-a întârziat cu autorizaţie de construire deoarece aceasta se blocase la CNADR şi a ajuns la Ministerul Transporturilor mai târziu decât am făcut noi solicitarea”, a spus şi preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here