Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu, realizată aproximativ 20%

600

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu este realizată într-un procent de aproximativ 20%. Se lucrează intens, după cum confirmă reprezentanții Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu. La ora actuală se lucrează la pasajul peste DN 67, zona Slobozia, care va avea taluzurile cu “pământ armat” pentru a putea permite realizarea bretelelor de acces.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

20% din lucrări, finalizate
Construcţia Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu a demarat anul trecut. „La ora actuală, lucrari varianta ocolitoare (3)procentul de realizare a variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu este 20%. Se lucrează la pasajul peste DN 67, zona Slobozia, care va avea taluzurile cu “pământ armat” pentru a putea permite realizarea bretelelor de acces. S-a optat pentru varianta aceasta pentru a nu afecta și mai mult terenurile din jur. De asemenea, la podul de peste Șușița s-a început montarea grinzilor de beton peste pod. Totodadă, se lucrează la realizarea lucrărilor de dezmembrare a proprietăților, fiind aproape finalizată în zonele cu locuințe”, a menționat Cristi Tudor, reprezentantul Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu.
Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane lucrari varianta ocolitoare (4)(DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.
Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.