Un cetățean de onoare din Târgu-Cărbunești solicită construirea unei linii ferate, care să-i lege orașul de Pitești

1438

Un cetățean din orașul Târgu-Cărbunești a făcut nenumărate demersuri la autoritățile publice locale, județene și centrale și chiar la SN CFR în vederea realizării unei căi ferate, care să lege localitatea sa de Râmnicu Vâlcea și apoi de Curtea de Argeș. Deși nu a primit din nicio parte încurajări ori promisiuni că solicitarea sa s-ar putea materializa în viitorul apropiat, gorjeanul nu renunță la dezideratul său, știut fiind că înainte de Revoluția din 1989 proiectul de cale ferată cerut de el a fost prins în planul național de dezvoltare a zonei menționate.
Inginerul Ștefan Pasti, cetățean de onoare al orașului Târgu-Cărbunești, a inițiat de unul singur un demers menit să îmbunătățească traficul feroviar al cetățenilor urbei sale și să lege localitatea, pe calea ferată, de Pitești. Omul a cerut, inițial Ministerului Transporturilor situația liniilor ferate, care leagă Cărbuneștiul de Albeni, dar și informații în legătură cu proiectul privind realizarea unei linii noi de cale ferată, care să conecteze localitatea sa de județul Argeș.
Răspunsul primit a fost unul prea puțin încurajator, solicitantul fiind informat, în scris, că linia CFR Cărbunești-Albeni este neinoperabilă, dar și că licitația privind “închirierea acestei secții” va avea loc în martie 2017.
Tot reprezentanții Ministerului Transporturilor l-au mai anunțat pe Ștefan Pasti că Secția de cale ferată Albeni-Seciuri se află în administrarea Societății de Administrare Active Ferovioare dar și că proiectul “Linie nouă de cale ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea” este inclus în Master Planul General de Transport pentru perioada 2012-2030.

O speranță în 2007
Răspunsul acesta survine după ce în 2007, gorjeanul a fost informat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA că linia ferată solicitată de acesta pe relația Târgu-Cărbunești-Râmnicu-Vâlcea-Curtea de Argeș-Pitești amintită de Ștefan Pasti “nu există”. “Din 1990, din cauza lipsei de fonduri și a diminuării activității de extragere a cărbunelui, prin hotărâre de guvern, s-a aprobat sistarea obiectivului de investiții <>”, se arată în informarea transmisă, cu un deceniu în urmă, cetățeanului din Târgu-Cărbunești. Se subliniază însă că propunerea gorjeanului poate fi luată în considerare numai dacă “necesitățile social-economice actuale și de viitor o vor cere și numai după întocmirea unui studiu de fezabilitate privind această linie”.
De acest lucru se leagă și Ștefan Pasti, care începe să transmită factorilor decizionali din Vâlcea, Secretariatului General al Guvernului și chiar președintelui țării Klaus Iohannis petiții în legătură cu necesitatea realizării acestui proiect.

Dezbatere publică
În prezent, Ștefan Pasti cere, prin intermediul Gorjeanul, o dezbatere publică pe acest subiect. “Vă rog să observați cum toate organele competente din județul Vâlcea au insistat să continue reabilitarea tronsonului de cale ferată Vâlcelele-Râmnicu-Vâlcea, numai noi nu am întreprins nimic în acest sens. Consider că neprimind răspunsul la această problemă, autoritățile în cauză nu au avut preocuparea reabilitării unei zone atât de importante a țării. Dacă s-ar realiza acest traseu de cale ferată până la Curtea de Argeș s-ar asigura și dezvoltarea zonei și dezvoltarea orașului, acesta devenid un nod important de tranzit de transport marfă și călători în racordul acestui traseu la Sibiu și Brașov”, a subliniat cetățeanul din Târgu-Cărbunești. “Consider modesta mea contribuție importantă pentru noi, localitatea fiind moartă, fără perspective de dezvoltare, lipsită de speranță. Traseul CFR dorit de mine ar favoriza turismul, investiția considerând-o utilă“, a conchis Pasti.
A.STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here