Transalpina, deja căutată de turiști!

261

Cea mai înaltă șosea din țară rămâne și anul acesta un punct de interes pentru turiștii nu doar din România, ci și din străinătate, chiar dacă lucrările de modernizare a drumului sunt departe de a fi gata. Transalpina este însă în continuare atractivă pentru cei care vor să o viziteze, dovadă fiind și faptul că încă de ieri grupuri de turiști urcau pe munte, în ciuda barierei și a semnului cu circulația interzisă, amplasate pe șosea, la „coada Râncii”. Pe biciclete sau motociclete, ori cu mașini mai mult sau mai puțin scumpe, iubitorii muntelui au trecut fără stres de semnul care le interzicea accesul, explicația drumarilor care au permis trecerea mașinilor pe un sens de mers fiind aceea că traficul în zonă nu poate fi interzis complet întrucât pe munte urcă și ciobani și lucrători forestieri.
Turiștii se bucură însă din plin că pot să ajungă la peste 2000 de metri altitudine, mai ales că aici este în continuare zăpadă pe marginea șoselei. Nămeții trec de doi metri, în funcție de cum au fost troienele de astă iarnă, iar mulți dintre cei care trec pe aici se opresc pentru a face o poză pe care, ulterior, să o posteze pe rețelele de socializare. „Sunt de la Craiova, am venit cu bicicleta și nu e niciun efort să mergi pe aici. Nu știam că drumul e închis, dar vă spun că am văzut o mulțime de turiști străini pe aici. Englezi, elvețieni și nemți erau din plin, mai puțin români, probabil ai noștri sunt ceva mai leneși în timp ce străinii se informează mai din timp despre astfel de locații. Pentru bicicletă șoseaua e excelentă, iar peisajele sunt splendide. Eu și prietenii mei vom mai veni vara asta de câteva ori pentru că ne place tare mult”, a spus un turist aflat ieri pe munte.
La rândul său, șeful Drumurilor Naționale din Gorj, Ion Tudor, spune că șoferii care se aventurează în zonă o fac pe propria lor răspundere. Drumul, în mod oficial, nu este predat de constructor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, fiind în continuare „șantier în lucru”. Asta explică și lipsa parapetelor de protecție de pe marginea șoselei, cei mai mulți șoferi fiind interesați de lipsa acestora, dar și de când se vor finaliza lucrările de amenajare a șoselei, întrebare la care nu prea poate nimeni să răspundă atâta timp cât firma de construcții a lui Nelu Iordache, Romstrade, este falită, ceea nu a dus însă și la o reziliere a contractului cu CNADNR până acum.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here