Ţiriac are pe masă oferta nemţilor pentru vânzarea acţiunilor din afacerea Metro

170
metroGrupul german din comerţ Metro şi Ion Ţiriac au stabilit anul trecut preţul la care antreprenorul român poate face exit-ul din acţionariatul celei mai mari reţele de magazine din România, cu vânzări de 1,23 de miliarde de euro.

Metro a publicat zilele trecute, pentru prima dată, informaţii legate de o posibilă achiziţie a pachetului de acţiuni deţinut de Ţiriac la reţeaua locală de magazine cash & carry.
„În anul fiscal 2009, acţionarilor minoritari ai Metro Cash & Carry România le-a fost acordat dreptul de a-şi vinde participaţia la companie către Metro la un preţ prestabilit (put option). Recunoaşterea contabilă a acordării acestui drept a rezultat în înregistrarea unui provizion (goodwill) de 27 de milioane de euro”, se arată în raportul anual al Metro Group.
Acţionarul minoritar al reţelei locale Metro Cash & Carry este Ion Ţiriac, prin intermediul companiei Zareba Holdings SRL înregistrată în Cipru.
Ţiriac este cel care i-a convins pe germanii de la Metro să intre pe piaţa locală în 1996, într-o perioadă în care retailerii străini ocoleau România din cauza puterii de cumpărare reduse. Rezultatele din
primii ani ai reţelei locale au arătat însă potenţialul imens al comerţului românesc: în 1998, Metro Cash & Carry România trecea pe profit şi avea vânzări de 50 de milioane de euro pe unitate, cât media înregistrată la nivelul reţelei în 2009.
Deşi parteneriatul a început bine, acum doi ani au existat fricţiuni între Ţiriac şi Metro privind evaluarea afacerii din România şi rezultatele financiare. La un moment dat Ţiriac adusese în discuţie un contract de consultanţă de câteva zeci de milioane de euro între operaţiunile din România şi firma-mamă, potrivit unor surse din piaţă. Pe de altă parte, Metro România nu şi-a publicat rezultatele financiare pe Ministerul Finanţelor pentru anul 2008.
Dacă Ion Ţiriac decide vânzarea pachetului de acţiuni la reţeaua Metro, atunci ar fi al doilea exit de răsunet, după cel din businessul local Mercedes de anul trecut, şi ar reprezenta despărţirea de un brand care a deschis piaţa pentru intrarea formatelor moderne de retail.
Selecţie realizată de DANIELA SCAFEŞ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here